Publicitat
Publicitat

ENTREVISTA

A. Rodríguez Picó: "Volem ser pedagògics i transmetre passió"

Ràdio "Ja hi havia presentat programes, però sempre de meteorologia" Títol "Jo volia que es digués 'Cumulonimbus', però l'emissora li ha posat el cognom Picó" Convidats "En buscarem el perfil humà"

Durant 20 anys va ser l'home del temps de TV3 i Catalunya Ràdio, i des del 2003 presenta un programa sobre meteorologia a Barcelona Televisió. Avui, però, Alfred Rodríguez Picó (Barcelona, 1958) obre una nova etapa de la seva trajectòria professional, completament allunyada dels núvols, les tempestes i les onades de calor. Aquest dilluns estrena Picó.cat , el magazín matinal que ha de ser el vaixell insígnia de La Xarxa, la nova emissora que, també des d'avui mateix, pren el relleu de COMRàdio.

Què hi fa un meteoròleg presentant un programa de ràdio?

De fet, ja n'he presentat alguns, però més curts. A Catalunya Ràdio, per exemple, els últims anys vaig presentar un espai d'una hora els diumenges que es deia Cumulonimbus . A més, en aquest món m'hi sento molt a gust, perquè als 16 anys ja vaig començar a treballar a Ràdio Barcelona. Això sí, fins ara tots els programes que havia presentat tenien a veure amb la meteorologia i el medi ambient. De magazins no n'havia fet mai.

¿I t'havies plantejat alguna vegada fer aquest canvi?

Després de tants anys fent ràdio pensava que si m'ho proposessin no m'importaria. Però no és una cosa que et plantegis gaire seriosament.

¿Creus que podrem deixar de veure't com un home del temps, encara que ara et dediquis a presentar un programa?

No sé si hi haurà un canvi, però no passa res: són tants anys fent la informació meteorològica, 19 a TV3 i 20 a Catalunya Ràdio, que la gent t'hi relaciona molt ràpidament. Ets l'home del temps. Però, vaja, una persona pot fer moltes coses al llarg de la seva vida!

Com vas reaccionar quan et van plantejar aquest projecte?

Quan m'ho van proposar al juliol va ser una sorpresa, no m'ho esperava gens, però ràpidament vaig dir que sí, perquè m'hi vaig veure. He d'agrair a la gent de COMRàdio i al Rafael de Ribot [director general de l'emissora] la confiança que han dipositat en mi.

Per què vas tenir tan clar que ho volies fer?

Perquè és un repte professional molt maco, i la vida també és això, són reptes. Si tens por i no l'agafes, deixes anar una oportunitat. Només vaig posar una condició sine qua non : necessito tres tardes lliures a la setmana, perquè en vull dedicar una o dues a tocar el clavicèmbal, i una altra a fer de pagès en una finca a Maçanet. Si no tinc això, no agafo res, i més tenint en compte que els diumenges he de treballar pensant en el programa dels dilluns. Cal tenir una mica de temps per a tu, perquè, si no, només vius per la feina, i això ja ho vaig fer molts anys i no pot ser.

Explica'ns com serà el programa.

És un magazín que s'emetrà de dilluns a divendres, de 10.00 a 13.00, amb moltes seccions: art, literatura, música clàssica, música moderna, moda i tendències, noves tecnologies, excursions per Catalunya, excursions pel món, cinema... Sabem que no podem competir amb Catalunya Ràdio i RAC1, i per això volem anar més enllà i tractar tots els temes amb un llenguatge assequible, molt pedagògic, i intentant transmetre la meva passió i la dels col·laboradors cap al públic, perquè els oients se sentin atrets per allò de què estem parlant.

I també hi haurà una mica de meteorologia, o no?

Sí, els divendres faré el temps a la carta i també hi haurà una altra secció de meteorologia, que presentaré jo mateix. Però també m'encarregaré de la secció de música clàssica, que m'agrada molt. A més d'un, quan sent la paraula clàssica ja no li agrada, però jo en trauré tot el suc. Que ningú es perdi aquesta secció, perquè tinc moltes sorpreses musicals per explicar dels últims 500 anys!

¿El fet de començar a les 10.00 us permetrà deixar de banda la part més informativa?

Sí, tot i que estarem pendents del que passi. A més de les seccions, cada dia farem dues entrevistes relacionades amb temes d'actualitat, però sempre buscant el perfil més humà del convidat. Si entrevistem el Ferran Mascarell, que vindrà aquest dilluns, o el Ferran Adrià, els preguntarem per la seva feina, esclar, però això serà menor. El que més predominarà seran les seves aficions, què feia de petit, quins professors li agradaven, on anava de vacances... Buscarem el vessant humà d'aquella persona.

El programa es dirà Picó.cat ...

Jo volia que es digués Cumulonimbus , però ells han volgut posar-li el cognom Picó, que suposo que els interessa. Em va passar igual amb el programa de televisió, que es diu El temps del Picó .

I que, per cert, el continuaràs presentant malgrat tot.

Exacte. Però aquesta temporada canvia de dia: ara serà els dijous, a les 23.55, a BTV.

Picó.cat començarà el mateix dia que neix La Xarxa, la nova plataforma que substitueix COMRàdio. Com veus aquest projecte?

Pel que vaig coneixent, em sembla que pot funcionar. Jo ho veig bé, m'agrada l'aposta.

La proposta de La Xarxa inclou una voluntat d'aproximar-se al món local. Això es veurà al programa?

Sí, intentarem abraçar tot el territori. Si s'estrena una obra teatral a Barcelona ho direm, però si s'estrena a Girona o a Manresa, també.

Has pogut fer vacances?

N'he fet, però les he hagut d'escurçar, com tot l'equip. En lloc de tot l'agost vam fer-ne durant quinze dies, i les dues últimes setmanes hem estat treballant moltíssim per gestar el programa, per donar-li un cos i una ànima. I ja en té. La veritat és que estem molt il·lusionats, i estic molt content amb l'equip. A part de ser un equip professional, ens ho passem molt bé. Jo els dic: "Aquí venim a divertir-nos, a passar-nos-ho bé". I això és una gran sort.

Quin plantejament et fas de cara al futur? ¿El programa és un projecte a llarg termini?

De moment, el contracte s'acaba el 31 de juliol. Si l'emissora queda contenta i nosaltres estem satisfets, vés a saber, potser continuem. Però si l'emissora no queda contenta o nosaltres ens atabalem o el que sigui, ho deixarem córrer. Jo m'he plantejat fins al 31 de juliol, després ja ho veurem.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT