Publicitat
Publicitat

Comunicació

L'escàndol de les escoltes il·legals afegeix Isabell II i Gordon Brown a la llista de víctimes

'The Sunday Times', propietat del grup News Corporation de Rupert Murdoch, també s'hauria valgut de l'espionatge telefònic per obtenir informació de forma il·legal. Està previst que un grup de policies retirats i en actiu declari aquest dimarts al Parlament britànic

L'escàndol per les escoltes il·legals que ha acabat amb el tancament del diari britànic News of the World continua esquitxant altres mitjans de comunicació propietat del grup empresarial News Corporations, de Rupert Murdoch, a la vegada que s'afegeixen noves víctimes a la llista. Les últimes informacions indiquen que l'espionatge periodístic hauria afectat també l'exprimer ministre britànic, Gordon Brown, i la reina Isabel II d'Anglaterra.

Segons avançava ahir la BBC, The Sunday Times hauria espiat Gordon Brown mentre aquest ocupava la cartera de Finances del govern britànic. L'edició dominical del prestigiós The Times, propietat de News Corporation, hauria intervingut el telèfon de l'exprimer ministre britànic per accedir als seus missatges de veu, al compte bancari i a l'historial mèdic de la seva família. De fet, el 2006 el diari va revelar que un fill de Brown patia fibrosi quística, una malaltia que afecta els sistemes respiratori i digestiu.

La família reial britànica, traïda pels guàrdies de seguretat

Per altra banda, The Guardian assenyala que dos guàrdies de la seguretat privada de la reina Isabel II d'Anglaterra i el seu marit haurien facilitat telèfons personals de la família reial a reporters del setmanari sensacionalista News of the World, tancat des d'aquest dilluns. El filtratge s'hauria descobert en una investigació interna del grup News International el 2007, malgrat que no s'hauria informat la policia fins aquest juny passat.

Detectius i policia britànica, també en el punt de mira

Les últimes investigacions assenyalen el detectiu Glenn Mulcaire com a principal responsable de les escoltes perpetrades per News of the World, que també hauria intentat espiar el príncep Carles d'Anglaterra i la seva muller, Camilla.

Aquest escàndol serà investigat per un jutge, mentre que també s'obrirà un procés judicial que se centrarà en l'ètica periodística, segons ha indicat el primer ministre, David Cameron.

Està previst que aquest dimarts declarin al Parlament britànic un grup de periodistes actius i retirats del Regne Unit. La comissió parlamentària intentarà determinar per què la investigació policial feta fa sis anys no va trobar evidències de l'espionatge a telèfons de víctimes dels atemptats a Londres del 2005.

The New York Times presenta informació no confirmada que assenyalaria alts oficials de la policia britànica com a possibles víctimes, també, de l'espionatge telefònic.

L'adquisició de BskyB s'esfuma

L'entramat d'espionatge telefònic ha colpejat fortament la reputació de Murdoch i del seu grup empresarial, que ahir va veure com s'esvaïa la seva oferta d'adquirir el 100% de la cadena de pagament BskyB. El govern britànic ha decidit traslladar el cas a la Comissió de Competència, un procés que implica, com a mínim, una moratòria de diversos mesos en l'adquisició de la cadena.

L'escàndol per les escoltes il·legals del News of the World va esclatar el 2006, però no va ser fins la setmana passada que el cas va prendre relleu mediàtic, especialment quan l'anterior cap de premsa del primer ministre David Cameron, Andy Coulson, va ser cridat a declarar per possible implicació en la trama d'espionatge telefònic en la seva etapa de redactor en cap de News of the World.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT