Publicitat
Publicitat

Murdoch llança 'The Daily', el seu diari per a iPad

Costa menys d'un dòlar a la setmana, però només es pot descarregar des dels EUA

Rupert Murdoch, propietari de l'imperi mediàtic News Corporation, ha presentat avui The Daily, el seu nou diari exclusiu per a iPad, en un acte a Nova York. The Daily serà gratuït durant dues setmanes, i després tindrà un cost de 0,99 dòlars a la setmana, o 39,99 dòlars a l'any. El primer número ja està disponible a l' app store d'Apple, però només es pot descarregar des dels Estats Units.

El diari es dirigeix al públic amb bon nivell cultural que no compra diaris de paper ni veu notícies per televisió, però que sí que consumeix informació a través d'internet. Segons ha explicat Murdoch, com que no hi ha paper ni un procés de producció molt car, s'ha traspassat aquest abaratiment dels costos al preu de venda al públic. Un preu molt ajustat amb què Murdoch espera que el periodisme torni a ser econòmicament viable.

The Daily publicarà un número d'un centenar de pàgines cada matí, i també inclourà algunes actualitzacions al llarg del dia. Inclou vídeos en alta definició, fotografies de 360º, gràfics interactius que responen al tacte, i altres formats informatius que Murdoch ha ressaltat que serien "impensables en paper o televisió". També es poden escoltar els articles locutats, o veure una presentadora de televisió que fa un resum dels continguts més destacats.

Una de les sis seccions temàtiques del diari està dedicada íntegrament a les aplicacions i jocs per a aquest dispositiu, decisió que s'ha pres tenint en compte que tots els lectors són propietaris d'un iPad. La secció d'esports es pot personalitzar en funció dels equips preferits dels lectors, i l'aplicació també inclou passatemps com mots encreuats o sudokus interactius.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT