Publicitat
Publicitat

LES NOVES TDT

És un èxit d'audiència amb el 10% de pressupost del canal mare

La Sexta 3 celebra un any de cine liderant les noves TDT

La Sexta 3 fa un any aquest 28 de febrer en una envejable posició. És líder de l'última fornada de TDTs amb una fórmula senzilla -cinema i només cinema- i un pressupost abastable.

Mentre els tecnòfils frisen davant els futuribles serveis de cinema a la carta o es descarreguen sèries hores després de la seva estrena americana, un bon sector d'espectadors encara consumeixen cinema a la televisió a la manera antiga: abandonant-se al criteri del programador. La Sexta 3 va voler ocupar aquest nínxol i, ara fa un any, va refundar el canal per passar a oferir només cinema: gairebé 1.000 pel·lícules des que va arrencar. L'audiència, en aquests dotze mesos, ha passat del 0,6% a l'1,6% (de mitjana el 2011) i ha col·locat la cadena com la més ben situada de les que van néixer el 2010 (Nitro, Boing, Divinity i Discovery Max).

La celebració oficial tindrà lloc dimarts, 28 de febrer, amb l'emissió de sis pel·lícules triades pels espectadors, que poden votar via web entre dotze propostes apadrinades per dotze cineastes. Es tracta de propostes de cinema de gènere, un dels puntals del canal. De fet, els millors èxits li han vingut sobretot pels cicles programats. Entre les deu pel·lícules més vistes aquest any, quatre estan protagonitzades per Bruce Lee. I dues per l'inspector Harry Callahan, més conegut com a Harry el Brut, que té l'honor, a més, d'encapçalar el rànquing amb la segona pel·lícula de la saga, Harry el Fuerte .

De cara a aquest 2012, el canal ha promès un cicle extensiu dedicat al cinema de terror espanyol. Les comèdies adolescents, els drames jurídics, els galans de Hollywood i un nou reguitzell de pel·lícules d'arts marcials marcaran també la pauta de l'any.

Un canal rendible

Tot i que des de La Sexta rebutgen parlar de resultats econòmics, aquest diari ha rebut la confirmació que el cost de mantenir el canal no arriba al 10% del pressupost del canal mare. Tenint en compte que obté pràcticament un terç de l'audiència de La Sexta, es tracta d'una oferta més que rendible.

"Estem molt contents amb la repercussió que ha obtingut el canal -explica a l'ARA el responsable de les compres de cinema per a La Sexta, Álex Flórez-. No teníem objectius clars, perquè era una experiència nova. Però jo fa un any hauria signat de grat tenir un punt de share , i això ho hem superat amb escreix. Crec que el secret ha estat una bona selecció de continguts i haver-los sabut empaquetar bé".

Un dels reptes als quals s'enfronta el canal, de cara al futur, és la incertesa sobre com s'alteraran les regles de joc quan proliferin els serveis de videoclubs online i televisors intel·ligents, que permeten consumir fàcilment programació a la carta. "Qualsevol nou jugador suposa sempre una amenaça, però jo crec que molts espectadors segueixen volent arribar a casa, seure al sofà i no fer l'esforç d'haver de decidir entre una oferta ingent. Això és com anar a un restaurant a la carta o que facin bufet lliure. El menjar pot ser similar, però la manera com te'l prens, com te'l presenten i com t'arriba, no", explica Flórez.

En tot cas, el directiu reconeix que les pel·lícules ja no fan les audiències de vuit o deu anys enrere, ja que ara la varietat és molt més àmplia.

En tot cas, el canal és molt actiu a la xarxa i acumula prop de 40.000 seguidors a Twitter, una xarxa que aprofiten per comentar les pel·lícules, triar els cotxes de cine preferits o escollir el personatge més desagradable de la història del cinema.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT