Mèdia 27/07/2012

La Sexta renuncia a la fusió

La Sexta s'ha cansat d'esperar i necessita treballar en solitari si no vol "dessagnar-se". La cadena fa explícit per primer cop que el seu futur passa per una nova etapa "en solitari".

àlex Gutiérrez M.
2 min
La cadena ha confirmat que prepara una nova temporada "en solitari" i que comptarà amb algun dels seus programes insígnia com El intermedio.

BARCELONAAmb la boca petita, però ahir La Sexta va explicitar per primer cop que renunciava a fusionar-se amb Antena 3. Ho va fer mitjançant un comunicat en què informava del nomenament d'Alejandro Martínez com a nou director general de Publiseis, la filial que gestiona la venda de publicitat. En el segon paràgraf, la companyia explicava que Martínez assumeix "el repte de rellançar la companyia en aquesta nova etapa de La Sexta en solitari, un cop descartat el procés de fusió amb altres operadors".

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El motiu d'aquesta renúncia són les condicions imposades la setmana passada per la Comisión Nacional de la Competencia (CNC), que, a ulls de les parts interessades, suposaven un greuge comparatiu respecte de les que es van exigir a Mediaset i Prisa quan es va acordar la fusió de Telecinco i Cuatro. En concret, la CNC obligava ara a contractar la publicitat amb dues empreses independents, per evitar un abús en la posició dominant. Una de les pràctiques que busca evitar amb això és que un sol operador pugui distorsionar el mercat venent d'una sola tacada anuncis per a shares superiors al 40%.

Tant La Sexta com Planeta van emetre els seus comunicats, en què qualificaven "d'inviable" l'operació amb aquestes condicions. Antena 3 seguia apostant per "esgotar els mecanismes legals", però La Sexta ha fet el pas de deixar d'esperar.

"No podíem esperar i anar-nos dessagnant", explica un membre de la direcció del canal a l'ARA. "Els anunciants, a més, han expressat el seu rebuig al duopoli que hi havia plantejat, així que esperem que ara, en coherència amb aquesta idea, posin els seus anuncis a les nostres televisions".

Publiseis controla la publicitat de La Sexta, Xplora i La Sexta 3, del grup, i també les de Marca TV i 13 TV. En total suma un 9,6% del share espanyol.

Una via no morta del tot

Però tot i l'anunci de La Sexta i el nomenament d'un nou directiu, encara és d'hora per considerar enterrada del tot l'operació de fusió. Planeta no s'ha pronunciat i treballa encara en dues vies: la negociació amb el govern espanyol i l'estudi de les possibilitats legals d'enfrontar-se jurídicament a Competència. "Si les condicions de la CNC canvien -explica aquest directiu de La Sexta-, aleshores podem tornar-ho a reprendre.

stats