Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

'Spam' i Twitter (una història d'amor)

Tot i que Twitter té mecanismes per detectar i eradicar l' spam , les forces del mal també juguen les seves cartes per esquivar les barreres de seguretat. Una de les pràctiques més habituals consisteix a adulterar els hashtags més populars amb missatges que contenen invariablement aquests tres elements: 1) Avatar amb una dona de rotunditat inapel·lable i roba escassa i cenyida. 2) Un text vague i ple d'admiracions (del tipus: "Oh, Déu méu! No m'ho puc creure!!!!"). I 3) Un enllaç a una pàgina del tipus (cas real) "cures-per-als-excemes.com" on, lluny d'haver-hi remeis per a malures dermatològiques, el que troba l'internauta incaut són enllaços tòxics a altres pàgines d'enllaços, i així fins a l'infinit, a pocs nanocèntims d'euro per cada clic.

Mentrestant, aquesta setmana s'ha sabut que Twitter prepara inserir anuncis als fils de conversa o timelines . Serà una mesura intrusiva que tindrà un cost de popularitat elevat. Si no és que aprèn a adaptar bé els anuncis a cada usuari, tindrem la sensació d'haver de navegar entre brossa. Legitimada i amb els logos oficials de Twitter, però brossa al capdavall.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT