02/03/2016

TV3 escombra al febrer amb un marge ampli

3 min
TV3 escombra al febrer amb un marge ampli

BarcelonaEl segon mes de l’any ha proporcionat a TV3 un còmode avantatge de 2,5 punts respecte del segon classificat, cosa que no aconseguia des de finals del 2013. Mentrestant, La Sexta obté un dels millors resultats històrics a Catalunya i torna a superar La 1. I 13TV continua tenint una audiència residual però consolida el seu creixement recent.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

TV3 i CCMA

Bona dada d’audiència i repetició de valoració qualitativa de rècord

TV3 tanca un molt bon febrer. No només aconsegueix el seu millor resultat des del juny de l’any passat, sinó que també signa el seu marge més gran respecte del segon classificat des del desembre de 2013 (ja que ha superat Telecinco de 2,5 punts). Dels 29 dies del mes, ha aconseguit ser líder en 25, i ha col·locat fins a vuit programes entre els deu més seguits al febrer, els cinc primers inclosos.

La resta de canals de la Corporació, però, no tenen tanta sort. El Super3/33 ha mantingut l’1,3% de share, mentre que l’Esport3 ha retrocedit una dècima i marca l’1,2%. El pitjor resultat ha sigut el del 3/24, que passa del 2,1% al gener -quan va fer el seu màxim històric- a l’1,5%, una dada en sintonia amb la mitjana anual obtinguda el 2015.

El panel de GFK, en el qual un grup d’espectadors valora programes i cadenes, atorga a TV3 un 8,3 sobre 10 de nota. Iguala així el seu rècord històric i es manté com a canal generalista més ben valorat, un lideratge que comparteix amb el cultural La 2.

Canals privats espanyols Bons resultats de La Sexta i Telecinco segueix imbatible

Telecinco signa el seu divuitè mes consecutiu com a televisió líder a Espanya, amb una quota de pantalla del 14,7% enfront del 13,1% d’Antena 3, que es despenja de la cursa després d’haver quedat a només tres dècimes al gener. La dada té un regust agredolç per a Mediaset, tanmateix, perquè el seu 14,7% és vuit dècimes menys del que va aconseguir el mateix mes del 2015.

A Catalunya, la segona plaça és per a Telecinco, que firma un 10,7% i aquí sí que nota l’alè d’Antena 3, que tanca el mes amb un 10,4% de share. A Atresmedia li queda el consol de la batalla dels segons canals: La Sexta avança mig punt i s’enfila fins al 7,1% a Catalunya (passa per davant de La 1 i tot) i supera l’eterna rival, Cuatro, en mig punt, ja que es queda en un 6,6% (tres dècimes més que al gener).

Per grups, Mediaset segueix líder a Espanya, però Atresmedia ha retallat molta distància gràcies a la posada en marxa de Mega i Atreseries, cosa que resol la diferència de canals que hi havia entre els gegants del duopoli. Així, la televisió de Berlusconi guanya gràcies al 29,3% que suma la seva oferta, però Atresmedia ja es troba a només 1,2 punts de distància (mentre que fa un any els separaven 5,2 punts).

8TV Lleugera millora des del gener, per sobre de la mitjana anual

El canal del grup Godó puja una dècima i se situa en el 3,7%. És una dada positiva, tenint en compte que la mitjana del 2015 va ser del 3,3%. Però convé recordar que la cadena baixa notablement a l’estiu, així que necessita sumar bons shares a l’inici i final de l’any per compensar. La quota del català (canals de la Corporació més 8TV) va ser del 20,9%, tres dècimes més que al gener.

TVE El canal públic espanyol segueix estable dins la gravetat

La 1 segueix amb audiències crítiques, a tocar de la barrera psicològica del 10%, en el cas d’Espanya. En concret va pujar una dècima, però encara està en un 10,2% que iguala el resultat de fa un any. A Catalunya la dada és més sagnant, ja que el 6,9% obtingut és tres dècimes inferior a la mitjana del 2015. I, a més, es veu superada per un segon canal com La Sexta. La 2, per part seva, repeteix el 2,0% del mes de gener.

Altres canals Neox trenca l’habitual hegemonia de FdF a Catalunya

13TV va aconseguir fer un 2,4% a Espanya i un 1,6% a Catalunya. En tots dos casos baixa una dècima respecte al gener, un mes en el qual va aconseguir el seu màxim històric a Espanya. Entre les temàtiques, la més vista a Catalunya va ser Neox (2,9%), que va trencar l’hegemonia habitual de FdF (2,6%). A Espanya, FdF seguia imbatible amb un 2,8% de quota.

stats