Publicitat
Publicitat

Comunicació

La Corporació Catalana de Mitjans ja té vetat generar dèficit des del 2008

La Generalitat va assumir el pagament del deute històric de l'ens a canvi del compromís de no generar-ne de nou

El decret del govern espanyol que obliga les televisions a dimensionar-se adequadament sense poder generar dèficit es troba amb una TV3 adaptada a aquest criteri. L'any 2008, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) arrossegava un deute històric de 1.047 milions d'euros. L'administració catalana va decidir eixugar-lo, però amb una condició: que no es produís més dèficit que pogués generar una nova bola financera. Alliberar-se d'aquest deute  va permetre a TV3 i Catalunya Ràdio estalviar-se vora 36 milions d'euros en interessos.

D'aquesta manera, els comptes de la Corporació es tanquen aleshores amb desviacions petites sobre el pressupost. Si no arriben els ingressos publicitaris (cosa que ha passat els darrers anys, per culpa de la crisi publicitària) o la despesa es dispara, hi ha dues possibles solucions: el resultat negatiu s'arrossega íntegre al pressupost de l'any següent, o bé la Generalitat, via Parlament, hi efectua una aportació extraordinària.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT