Publicitat
Publicitat

TV3 recupera el segon lloc gràcies a les estrenes de primavera

La pública guanya un punt al maig i supera Antena 3, però Telecinco manté un lideratge còmode

"Tinc la percepció que al segon trimestre anirem millor. Tenim una més bona oferta". Ho va dir Jaume Peral al Parlament el 10 de març, tres dies abans de ser destituït com a director de TV3, i ara les xifres comencen a donar-li la raó. La televisió pública va tocar fons a l'abril, quan es va quedar amb un 9,6% de quota de pantalla, el  segon pitjor registre de tota la seva història, però al maig ha experimentat un creixement notable, fins al 10,6%, cosa que li ha permès, a més, abandonar la tercera plaça que ocupava des que va començar l'any i situar-se segona. El bon rendiment dels programes estrenats després de Setmana Santa –com 'El foraster' (18,3%), 'Joc de cartes' (16,4%) i 'Nit i dia' (12,1%), tots per sobre de la mitjana del canal– hi ha contribuït.

De totes maneres, el 10,6% aconseguit al maig, malgrat l'increment d'1 punt respecte del mes anterior, no és un resultat per tirar coets: iguala els registres del gener i el febrer –en què TV3 va ser tercera–, se situa 1,3 punts per sota del maig de l'any passat –l'últim mes abans que Telecinco li passés al davant– i no li permet encara aspirar al lideratge: el canal de Mediaset, líder a Catalunya des que va començar l'any, també ha crescut 1 punt i se situa ara en l'11,8%, la millor dada de l'últim mig any, de manera que avantatja la cadena pública en 1,2 punts, la mateixa distància que fa un mes. 

[Si mires aquest contingut des d'una app d'un dispositiu mòbil, clica aquí per veure'n el gràfic].

Antena 3, en canvi, ha anat a la baixa, i això ha permès a TV3 recuperar el segon lloc. El canal d'Atresmedia, que havia ocupat aquesta plaça els últims tres mesos –al gener havia empatat amb Telecinco en primera posició– ha passat del 10,1% de l'abril al 9,7%, un dels seus pitjors registres històrics a Catalunya, que representa, a més, una caiguda d'1,2 punts en tres mesos, després d'haver marcat al febrer la millor dada de l'últim any, amb un 10,9%. 

Per la seva banda, La 1 conserva la quarta plaça sense dificultats, però també sense cap opció de mirar més amunt. Un lleu ascens de 3 dècimes deixa la cadena estatal en un 7,7%, 2 punts per sota d'Antena 3 però clarament per damunt de La Sexta i de Cuatro. El duel entre aquests dos canals se salda amb victòria per al d'Atresmedia, que puja 3 dècimes, fins al 6%. El seu rival també ha anat a l'alça, però només 1 dècima, de manera que se situa en el 5,5% i es manté en uns dels registres més baixos des de la seva fusió amb Telecinco. 

Pel que fa a 8TV, recupera 1 dècima i se situa en el 3,3%. I entre els canals temàtics de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) hi ha una mica de tot: el Super3/33 guanya 1 dècima i obté un 1,3%, e l 3/24 repeteix l'1,5% del mes passat i l'Esport3 s'enfonsa fins a igualar el mínim històric de juliol del 2011 amb un 0,6%, 2 dècimes menys que a l'abril.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT