Publicitat
Publicitat

AUDIÈNCIES DE TELEVISIÓ

El canal col·loca 29 programes entre Els 40 més vistos pels espectadors el 2010

TV3 recupera el lideratge "en l'any més difícil"

TV3 ha recuperat el lideratge com a canal més vist durant el 2010. La directora, Mònica Terribas, subratlla que dos de cada tres dies TV3 ha estat líder i que, a més, han pogut fer un servei públic al país.

"Estem molt contents perquè el 2010 ha estat l'any més difícil per a l'audiovisual per la gran fragmentació que ha provocat la TDT i l'espectador ha confiat en nosaltres". Són paraules de satisfacció de la directora de TV3, Mònica Terribas. Les xifres li donen la raó: TV3 ha estat la cadena més vista pels espectadors catalans, amb una mitjana d'un 14,8% de quota de pantalla. La segona del rànquing, Telecinco, la segueix a dos punts de distància amb el 12.8%.

El 2009 es va tancar a la inversa: amb Telecinco com el canal més vist a Catalunya amb el 14,9% de quota de pantalla. TV3 va quedar al darrere, només a quatre punts, amb el 14,5%. La directora de TV3 destaca la recuperació del lideratge.

Per Terribas, el lideratge aconseguit el 2010 té una doble satisfacció: "Hem tingut una victòria davant unes televisions que tenen com a única prioritat el rendiment econòmic". I afegeix: "Ser líder en un any en què hi ha gairebé 70 canals és molt important com a país i per a la llengua".

La clau de l'èxit d'audiència és una combinació entre el lideratge en grans esdeveniments i també en els programes diaris. El canal ha aconseguit aquest 2010 col·locar 29 programes al rànquing dels 40 més vistos pels espectadors catalans. I dels 20 primers llocs n'ocupa el 17è. Pel que fa a les retransmissions de partits de futbol, que són els programes amb més audiència i que es comptabilitzen en un rànquing a part, situa vuit partits entre els 20 matxs més seguits. Per darrere seu, Telecinco en col·loca set i TVE, cinc.

El repte dels temàtics
L'any 2010, amb la irrupció definitiva de la TDT, ha servit a TVC per ordenar els seus canals. L'únic serrell que queda és que el nou canal Esport3 deixi d'estar en proves i comenci les emissions regulars. Això passarà el 5 de febrer i permetrà que el canal 33 s'alliberi dels esports i centri l'oferta en la cultura, el cinema i els documentals.

Un dels objectius de TVC per al 2011 és fer créixer l'audiència del Super3. La TDT ha comportat la creació de nous canals infantils amb els quals el Super3 ha de competir. A TVC estan contents perquè el canal ha recuperat audiència al llarg de l'any: ha passat del 9,5% de quota entre els nens de 4 a 12 anys, a un 13,6% al desembre. Així que en acabar l'any encara està per darrere del 18,9% de Clan, però ja passa per davant de Disney.

Per al 2011, la directora de TV3 entén que el repte és que l'espectador segueixi confiant en l'oferta de TVC. I per fer-ho possible, espera que "els propers governs confiïn en el servei públic".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT