Publicitat
Publicitat

CONSUMS TELEVISIUS

Amb 14,1% de quota, manté els dos punts de distància sobre Telecinco

TV3 revalida el lideratge d'audiència el 2011

TV3 arriba al 2012 amb els dos punts intactes que tenia de marge respecte a Telecinco ara fa un any. La pública ha liderat el 2011 amb un 14,1% de quota i encapçala també el rànquing d'espais més vistos.

TV3 tanca l'any convertint-se en la televisió més vista també el 2011. El 14,1% de share que ha obtingut la col·loca a dos punts de distància de Telecinco, que ha quedat segona, amb el 12,1. Tot i així, totes dues cadenes han perdut un 0,7% de quota, així que la distància es manté però amb xifres més petites (totes les generalistes baixen per la pressió de les anomenades temàtiques). La tercera posició ha estat per a La 1 (10,9%, baixa nou dècimes) i la quarta per a Antena 3 (10,1%, resultat idèntic que el 2010). Ja a més distància, Cuatro i La Sexta han empatat, amb un 5,3%. I tanca la llista 8TV, que es deixa sis dècimes en l'exercici i marca un 2,7%.

TV3 ha estat líder 10 dels 12 mesos (a l'estiu cedeix el tron a Telecinco) i és la cadena que col·loca també més programes a la llista d'espais més vistos, 28 sobre un total de 40. A més, és el canal autonòmic amb més bona quota, seguit de TVG (12,3%), Canal Sur (10,7%) i Aragón TV (10,7%).

La pública catalana anota a més un total de 19,3% de share si se sumen el Canal 33 (1,6%), el 3XL (1,6%), el 3/24 (1,1%) i l'Esport3 (0,9%). Les dades corresponen al còmput fins al 27 de desembre inclòs, però no es preveu cap variació que pugui alterar les xifres mitjanes anuals.

Els catalans han passat enguany més minuts que mai davant el televisor: 245 (sis minuts més que la mitjana estatal). Es tracta de la quarta comunitat amb més consum televisiu per càpita, superada només per Aragó (259), el País Valencià (256) i Andalusia (252). A Galícia i a la Comunitat de Madrid, en canvi, és on els telespectadors van mirar menys minuts diaris, amb 213 i 223, respectivament.

La 1, líder estatal

En l'àmbit estatal, La 1 va repetir el lideratge per tercer any (des que va deixar d'emetre publicitat) amb un 14,5%, que, malgrat tot, és el seu mínim resultat històric i un punt i mig menys que l'any passat. Telecinco ha estat segona, amb un 14,2%, i Antena 3 tercera, amb l'11,7%. Cuatro (6,1%) i La Sexta (5,7) tanquen el grup capdavanter.

Una dada significativa és la mossegada progressiva de les televisions temàtiques sorgides amb la TDT. Si l'any 2007 tot just suposaven el 2,7% de l'audiència, enguany han acaparat el 24,6% del consum. Això es pot veure també a la inversa. Si el 2007 les tres televisions líders (La 1, Telecinco i Antena 3) sumaven el 54,9%, el 2011 s'han hagut de conformar amb un 40,2% (si bé la majoria de les temàtiques pertanyen a algun d'aquests tres grups).

El resum de l'any, segons les dades estatals de Barlovento, deixa també algunes estadístiques curioses, com el fet que La 1 és líder els dilluns, els dimarts, els dissabtes i els diumenges, mentre que Telecinco domina els dimecres, els dijous i els divendres.

En el rànquing de programes més vistos, només Águila Roja aconsegueix col·locar alguns episodis en les 50 primeres posicions, ja que la resta de la llista està copada per partits de futbol.

L'informe de Barlovento no se cenyeix només a audiències sinó que fa una estimació del comportament del mercat publicitari. Enguany haurà estat d'uns 2.300 milions d'euros, la qual cosa implica una contracció aproximada d'entre el 8% i el 10%.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT