Mèdia 01/08/2016

TV3 marca al juliol el seu pitjor registre històric però es manté líder del 2016

Telecinco encapçala el juliol amb un 12%, i Antena 3 escala fins a la segona posició del rànquing

Núria Juanico
4 min

Barcelona[Si mires aquest contingut des d'una 'app' d'un dispositiu mòbil, clica aquí per veure'n el gràfic.]

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

TV3 ha fet al juliol el pitjor registre mensual d'audiència de la seva història. La televisió pública catalana ha obtingut un 10,1% de quota de pantalla, una xifra que no havia obtingut mai des que es van començar a computar les audiències televisives a Espanya el 1992. La cadena ha quedat en tercer lloc del rànquing de canals més vistos a Catalunya, per darrere de Telecinco, que lidera amb un 12%, i d'Antena 3, que ha aplegat un 10,7%.

Tot i això, TV3 manté el lideratge anual amb un 11,7% de quota de pantalla de mitjana. La televisió pública catalana se situa per davant de Telecinco, que té un 11,5% de 'share', i d'Antena 3, que marca un 10,5%.

Pel que fa a les dades del juliol, els últims partits de l'Eurocopa, que va acabar el 10 de juliol, han ajudat el canal de Mediaset a reforçar el lideratge que ja havia aconseguit al juny. Tot i això, Telecinco ha perdut un punt i mig respecte del mes passat. En paral·lel, el cinema i les sèries d'Antena 3 han afavorit la cadena d'Atresmedia, que ha escalat fins a la segona posició del rànquing amb un 10,7% i ha guanyat gairebé un punt en comparació amb el juny.

La tendència a la baixa de TV3 ve de fa uns mesos. Al febrer, la cadena va marcar el rècord de temporada (un 13,2%), però des d'aleshores ha perdut audiència progressivament. Al març i a l'abril va quedar-se amb un 12%, mentre que al maig va obtenir un 11,9%. La caiguda es va accelerar al juny, quan va fer un 10,5%, el segon pitjor registre mensual de la seva història. TV3 només havia quedat per sota d'aquesta xifra l'agost del 2014 amb un 10,2%. Fins ara, aquest era el seu mínim històric.

L'estiu no ha afavorit els resultats de la cadena, ja que tradicionalment aquests són els seus mesos més fluixos. A banda d'això, també hi ha altres factors que poden explicar els resultats del juliol de TV3. Les darreres estrenes de la televisió pública no han tingut una gran acollida. 'Cites' ha tancat la segona temporada amb un 8,6% de 'share' de mitjana, 'Arrelats' ha marcat al juliol el seu mínim de quota de pantalla (un 3,1%) i 'Cosins germans' reuneix, de moment, un 4,7% de quota de mitjana. Amb tot, els 'Telenotícies' de TV3 han estat el programa més vist del dia en 23 ocasions al juliol i l'especial d''El Foraster' a Formentera també va ser líder el 6 de juliol.

Els canals temàtics de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) tampoc han contribuït a compensar el descens d'audiència. Esport 3 ha perdut dues dècimes respecte del juny i ha fet al juliol el registre més baix de la temporada, un 0,7% de 'share'. Pel que fa al Súper3/33, s'ha mantingut a l'1,2%. El canal repeteix, doncs, la xifra aconseguida els últims tres mesos, que és la quota més baixa de la temporada. El 3/24, en canvi, ha pujat una dècima i s'ha quedat amb un 1,5% de 'share'.

'Blindspot' va aplegar més d'un 20% de 'share' en el seu debut

Antena 3 escurça distàncies

Els efectes de l'onada de l'Eurocopa han ajudat Telecinco a mantenir el lideratge. El final de la competició va fer un 'share' del 46,7% que va créixer fins al 48% durant els minuts extra del partit. Tot i això, la cadena de Mediaset s'allunya al juliol del 13,5% aconseguit al juny, que era el seu millor registre en quatre anys.

Antena 3, en canvi, ha escurçat les distàncies amb la seva principal competidora. Un dels principals motius pels quals el canal d'Atresmedia creix han estat les estrenes de l'estiu, que han tingut una bona rebuda. El primer episodi de la sèrie 'Blindspot' va reunir un 20,6% de quota de pantalla, mentre que amb la pel·lícula 'El ultimátum de Bourne', emesa aquest diumenge, va aplegar un 18,7% de 'share'.

Per la seva banda, La 1 es reafirma al quart lloc del rànquing i repeteix la dada del juny, un 7,2%. El canal de Televisió Espanyola queda cinc dècimes per sobre de Cuatro. La cadena de Mediaset ha perdut una dècima i s'ha quedat amb un 6,7%. La Sexta ha patit un descens més pronunciat i ha caigut fins al 5,8%, un punt menys que al juny. Una altra de les cadenes que cau és 8TV, que disminueix gairebé un punt respecte del juny i obté un 2,9%.

Telecinco domina a Espanya

Per 23è mes consecutiu, Telecinco s’ha coronat aquest juliol la cadena més vista a Espanya. Ho ha fet amb un 14,7%, dos punts i sis dècimes per sobre d’Antena 3. Ara bé, la cadena de Mediaset perd tres punts respecte al juny, mentre que el canal d’Atresmedia guanya tres dècimes i acumula un 12,1%.

Els canals secundaris de Mediaset també registren xifres més baixes que al juny. La suma d’audiència de totes les cadenes del grup dóna a Mediaset un 31,4% de quota de pantalla. En aquest sentit Atresmedia també perd quatre dècimes de quota global i es queda amb un 25,8%. La 1 repeteix al juliol la mateixa dada que el juny, un 9,5% de quota, i queda tercera del rànquing d’Espanya.

stats