Mèdia 01/12/2016

Telecinco lidera còmodament el novembre i ja iguala TV3 en la mitjana anual

La pública millora respecte de l'octubre però queda vuit dècimes per sota de la seva rival

Albert Castellví
2 min

[Si mires aquest contingut des d'una app d'un dispositiu mòbil, clica aquí per veure'n el gràfic.]

Telecinco ha tornat a ser el canal de televisió més vist a Catalunya durant el mes de novembre, i ja amenaça d'arrabassar a TV3 el lideratge anual que la pública ocupa des del 2010: quan falta un mes per tancar el 2016, totes dues cadenes empaten amb un 11,4% de quota, de manera que les dades del desembre decidiran quina de les dues es corona com la preferida dels catalans al global de l'any.

De moment, la tendència sembla afavorir Telecinco, que s'ha imposat en cinc dels últims sis mesos: TV3 va ser líder entre el gener i el maig, però des de llavors només ha aconseguit el primer lloc al setembre, i per només sis centèsimes (11,42% a 11,36%). Al novembre, el canal de Mediaset s'ha imposat amb comoditat: ha obtingut un 12,1%, mentre que la televisió pública s'ha quedat amb un 11,3%

TV3 ha crescut durant l'últim mes, ja que a l'octubre s'havia quedat amb un 10,9% (i de fet, aquest 11,3 és la segona millor dada dels últims sis mesos), però Telecinco encara ha millorat més i ha guanyat una dècima de cop, de l'11,1% al 12,1%, de manera que la distància entre totes dues, que fa un mes era de dues dècimes, ara és de vuit. Per al canal de Mediaset, aquest és el tercer registre més alt del 2016, superat només pel 13,5% del juny i el 12% del juliol, en què es va veure impulsat per l'Eurocopa de futbol.

Mentrestant, Antena 3 conserva la tercera plaça després de guanyar tres dècimes i situar-se en un 10,4%, també el segon millor registre de l'últim mig any. La 1, per la seva banda, es manté estable en el 7,4% de l'octubre –la tercera millor dada del 2016– fet que li permet distanciar-se mínimament de La Sexta, que ha baixat una dècima, fins al 6,8%. En qualsevol cas, el segon canal d'Atresmedia venç clarament el seu rival més directe, Cuatro, que es deixa sis dècimes de cop i es queda amb un 5,8%, un punt menys que La Sexta.

Pel que fa als canals temàtics de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), el Super3/33 repeteix l'1,2% en què està estancat des de l'abril i que representa el pitjor resultat des de la fusió del canal infantil i el cultural, l'octubre del 2012. El 3/24 iguala el mínim de l'any en passar de l'1,6% a l'1,3% i l'Esport3 també va a la baixa: de l'1% al 0,8%.

Per la seva banda, 8TV també perd pistonada i obté un 3,1%, dues dècimes menys que a l'octubre i el registre més baix, fora dels mesos d'estiu, des de l'abril del 2012.

stats