Publicitat
Publicitat

Telecinco supera TV3 al novembre i ja és colíder del 2016

Amb l’empat anual a 11,4%, el desembre decidirà si TV3 repeteix com a canal més vist per setè any seguit

TV3 opta enguany a repetir lideratge per setè any consecutiu, però s’ho juga tot al desembre. Els bons resultats de Telecinco en el que portem d’aquest segon semestre fan que la cadena privada ja sigui colíder aquest 2016, mentre que en els anteriors anys la pública arribava a l’últim mes amb avantatges còmodes que li garantien el primer lloc del podi en el rànquing anual.

TV3 i CCMA

Es manté en segona posició tot i millorar quatre dècimes

TV3 ha tancat el novembre amb un 11,3% de quota de pantalla: malgrat haver superat el registre de l’octubre (10,9%), l’accelerada de Telecinco l’ha mantingut en segona posició i per un marge superior que el mes passat: si aleshores TV3 era segona dues dècimes per sota del líder, ara ho és per vuit.

La pública suma, però, alguns consols. És la cadena que situa més programes (17) en el rànquing de 40 emissions més vistes del mes. I segueix sent la televisió generalista més ben valorada, amb una qualificació de 8,3 sobre 10, segons les enquestes que realitza entre un grup constant de telespectadors l’empresa GFK.

Els canals secundaris tampoc passen pel seu millor moment. Esport3 marca un 0,8% i fa el seu segon pitjor resultat de l’any (només superat a la baixa pel 0,7 del juliol, un mes d’estiu en què tradicionalment baixa l’audiència del canal per l’absència de competicions). El 3/24 signa també el seu resultat més fluix del 2016: iguala l’1,3% que va obtenir al maig. I el Super3/33 repeteix per vuitè mes consecutiu l’1,2%, que és la seva dada més baixa històrica.

8TV

Cedeix dues dècimes, però millora encara la mitjana anual

La cadena del grup Godó ha marcat aquest novembre un 3,1% de share. La dada fa que el canal tingui un 3,4% de quota mitjana des del gener, cosa que suposa millorar -però només en una dècima- el 3,3% aconseguit al 2015.

La quota del català (canals de la Corporació + 8TV) suma només un 17,7% i confirma la seva tendència decreixent. L’any 2015 aquest índex va quedar fixat en el 19,9%: el primer cop que baixava de la barrera psicològica del 20%.

Telecinco i Mediaset

Lidera amb comoditat i amenaça de destronar TV3

Telecinco aconsegueix el seu segon millor registre de l’any, amb un 12,1%, amb el qual puja la mitjana anual fins al mateix 11,4 en què està instal·lada TV3. I resulta guanyadora també en la batalla dels canals temàtics, ja que Factoría de Ficción torna a ser la televisió no generalista més seguida a Catalunya, amb un 3,3% de quota de pantalla. Un esment, però, per a 13TV i el 2,0%, que és el seu millor resultat en els primers onze mesos de l’any.

Mediaset s’endú amb els seus quatre canals un 26,3% del pastís de l’audiència, cosa que el converteix en el grup amb més espectadors. El seu rival directe, Atresmedia, es queda en un 23,3%. La Corporació és tercera amb el seu 14,6%.

Antena 3 i Atresmedia

La victòria de La Sexta contra Cuatro, únic consol per al grup

Antena 3 conserva la tercera plaça a Catalunya després de guanyar tres dècimes i situar-se en un 10,4%, insuficient per fer ombra a Telecinco. Però el grup Atresmedia sí que guanya el duel entre segons canals, ja que La Sexta, tot i baixar una dècima, del 6,9% al 6,8%, supera Cuatro, que es queda en el 5,8% (després d’un descens acusat de sis dècimes). Ara bé, la mitjana anual és molt més ajustada, ja que La Sexta s’imposa només per una dècima (6,6% contra 6,5%).

La 1 i TVE

La pública espanyola continua estable, dins la gravetat

La 1 firma un 7,4% de quota a l’octubre, que suposa la seva tercera millor dada de l’any. Amb tot, la mitjana anual no dóna per tirar coets: és del 7,2%, igual que l’obtinguda al 2015, però que era només una dècima més alta que la del 2013, quan amb un 7,1% va registrar la seva pitjor dada anual històrica a Catalunya. Pel que fa a la resta de canals, destaca, a la baixa, el 0,3% de Teledeporte, que és la seva pitjor dada en el que portem d’any.

Resultats a Espanya

Telecinco segueix intractable, per vint-i-setè mes

El lideratge de Telecinco a Espanya fa temps que no és notícia: amb la victòria al novembre -després de pujar sis dècimes- suma 27 mesos ininterromputs de lideratge mensual i converteix en inevitable la seva proclamació com a líder anual. La segona plaça és per a Antena 3, que aconsegueix un 13,3%, i el bronze se l’endú La 1, amb un 10,5% de share. El pols entre La Sexta i Cuatro es resol en favor dels primers: 7,2% contra 6,1%. I Factoría de Ficción és també la televisió temàtica més vista a Espanya, amb un 3,3%.

Per grups, Mediaset acapara el 29,8% de l’audiència (una dècima més que a l’octubre), mentre que Atresmedia es queda en el 28,0% (encara que és el grup més puixant, amb sis dècimes de guany).

PUBLICITAT
PUBLICITAT