Publicitat
Publicitat

AUDIÈNCIES DE TELEVISIÓ

Creix la tendència de les cadenes a especialitzar canals en funció del sexe

Ells de Teledeporte, elles de Disney

La multiplicació de l'oferta televisiva ha comportat que augmentés l'especialització dels canals. I la separació per sexes és un dels biaixos més evidents quan es miren les audiències d'algunes televisions.

Homes i dones som iguals -almenys en teoria- davant la llei, però no davant del televisor. Sigui per raons biològiques o per raons culturals, a la majoria de canals l'audiència escora cap a un o altre sexe de manera significativa. Entre les generalistes, La Sexta és la televisió més masculina (un 63,1 de la seva audiència són homes), mentre que Telecinco, amb un 58,9% d'espectadores, és la més femenina.

Però allà on es fan més agudes les diferències és en els canals especialitzats que han sorgit a l'empara de la TDT. De fet, tant Antena 3 com Telecinco han accentuat en les últimes setmanes la segmentació per sexe de l'audiència en les seves ofertes secundàries. I la tendència serà anar a més.

Bernd Reichart, director de Canals Digitals d'Antena 3, ho explica: "Tenim clar que no volem canals temàtics, sinó oberts. Que siguin d'entreteniment general, però amb tots els gèneres televisius. Neox és qui més s'apropa a aquest model. En canvi, amb Nova i Nitro encara hi hem de fer molta feina. En tot cas, pel que fa a la segmentació per sexe, tothom hi és benvingut, com és natural. Nosaltres preferim dir que determinat canal té un toc masculí, o un toc femení".

Tot i aquest segmentació de l'audiència, la cadena segueix comercialitzant la publicitat de manera conjunta. És a dir, quan Antena 3 passa a publicitat ho fan també Nova, Nitro i Neox, independentment del punt en què es trobi allò que estan emetent. "Oferim els mateixos anuncis en simultani i sabem que així no segmentem la publicitat -reconeix Reichart-, però ens compensa pel plus de cobertura general que aconseguim, molt centrat en la franja de 16 a 54 anys".

A Catalunya, les tres cadenes secundàries d'Antena 3 sumades corresponen al 6,5% d'audiència, que s'afegeixen al 10,0% del canal mare.

Telecinco segueix una estratègia similar, amb el seu canal femení, Divinity, encara en fase de proves. "Les emissions definitives de Divinity començaran l'1 d'abril", detalla un portaveu de Telecinco. "Serà una televisió que tindrà l'audiència femenina com a target. El nou canal converteix Divinity.es, la web de la cadena especialitzada en el món de les celebrities , les tendències i la crònica social, en el primer projecte d'internet a Espanya que fa el salt a la televisió, com a canal amb identitat pròpia". D'altra banda, Telecinco llançarà, al setembre, "un canal dirigit específicament a l'audiència masculina, un perfil àmpliament demandat pels anunciants".

En aquest cas, a més, Telecinco té més marge de maniobra, ja que disposa de més canals gràcies a la seva recent fusió amb Cuatro.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT