Mèdia 26/10/2011

Terribas: "M'amoïna que els partits juguin amb lleis fonamentals per marcar el terreny electoral"

La directora de TV3 alerta que és difícil que un mitjà demostri "el rendiment econòmic" perquè "no té expressió numèrica"

Acn
2 min
Mònica Terribas. ACN

BarcelonaLa directora de TVC, Mònica Terribas, ha afirmat en referència a la Llei de la CCMA que l'"amoïna" que els partits puguin jugar amb les lleis fonamentals "per marcar el terreny electoral". "Només desitjo que passin les eleccions per tenir quatre anys per negociar sense l'horitzó de les urnes", ha insistit, ja que considera que "seria greu" usar la llei electoralment. Terribas s'ha mostrat preocupada que el pressupost dels mitjans "no garanteixi el model de servei públic que tenim" i assegura que no els van pensar "per no fer nosa als operadors privats" sinó per reforçar la realitat del país. "Per fer-ho, cal ser majoritari", ha insistit. La directora de TVC, que ha fet aquestes declaracions durant la conferència que ha inaugurat el curs 2011-2012 de la Societat Catalana de Comunicació, filial de l'Institut d'Estudis Catalans, creu que "no és una bona notícia" que la llei que regula els mitjans de comunicació "no aconsegueixi el consens polític".

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Terribas afirma que TV3 no ha de ser "un gran servei públic de qualitat minoritària" ja que, al seu entendre, si ets residual "no mobilitzes ningú". Tot i així, considera que "tot és revisable "però defensa que estan fent les coses "el millor que saben" sobre els recursos dels que disposen.

"Tindrem un problema greu si perdem eines de mobilització o d'expressió de la nostra realitat i això pot passar", ha alertat Terribas. Per això, ha instat els partits polítics a "prendre consciència" de la importància dels mitjans i del model comunicatiu. "Blindem-lo perquè no trobarem gaire empresaris a l'altra banda disposats a explicar el Perejaume", ha assenyalat.

Segons la periodista, la principal dificultat és que en l'àmbit dels mitjans de comunicació és demostrar "el rendiment econòmic" perquè "no té expressió numèrica". "És difícil que un pressupost contempli els intangibles", ha conclòs.

stats