Publicitat
Publicitat

COMISSIÓ DE CONTROL DE LA CCMA

La Corporació preveu tancar l'any amb un dèficit d'uns 6 milions d'euros

Terribas avisa que els espectadors notaran les retallades a TV3

Els mitjans públics s'estrenyen el cinturó per reduir un dèficit que preveuen entorn els sis milions d'euros. "Estem traient diners de la pantalla i ho acabarem notant", va alertar ahir Terribas.

En un moment en què TV3 i Catalunya Ràdio estan al punt de mira davant les retallades del sector públic, la directora de TVC, Mònica Terribas, ha alertat que una despesa inferior no passarà desapercebuda als ulls de l'espectador. "Estem traient diners de la pantalla perquè no n'hi ha", va avisar Terribas al Parlament durant la comissió de control de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) d'ahir, protagonitzada per un ball de xifres. "Hem de ser realistes, això ho acabarem notant".

Els mitjans públics catalans estan "forçant els mecanismes d'estalvi" per aconseguir tancar el 2011 amb un dèficit d'entre sis i set milions d'euros, va explicar el director general de la CCMA, Ramon Mateu. La Corporació tenia previst ingressar 90 milions d'euros per publicitat i estima que finalment seran 80 milions. La previsió d'ingressos "no és optimista", va admetre Mateu, tot i que va assenyalar que no s'esperava que caigués tant la publicitat institucional (d'un 5% a un 1%) i la que procedeix de la FORTA (Federació d'Organismes de Ràdio i Televisió Autonòmics), que el 2010 suposava un 20%. Per cobrir necessitats financeres, la CCMA ha posat en venda diferents immobles, dels quals calcula obtenir 15 milions addicionals: l'edifici de Catalunya Ràdio a Barcelona, els platós de televisió a l'Hospitalet de Llobregat i la delegació comercial de Madrid. No obstant, Mateu ha argumentat que no volen "malvendre" el patrimoni i per això el més plausible és que l'operació es retardi fins a l'any vinent. La previsió de dèficit de sis milions d'euros té en compte aquests 15 milions extres corresponents als béns patrimonials.

Els esforços se centren doncs a estalviar. Els mitjans públics ja han aconseguit reduir quatre milions d'euros, gràcies en gran part a la rebaixa voluntària dels sous dels treballadors en un 5% des del maig. Una altra mesura aplicada ha estat rebaixar una mitjana de 100 euros als tertulians de Catalunya Ràdio per la seva participació en programes de l'emissora, a causa d'una reducció d'un 20% de les remuneracions. Des de la CCMA destaquen que encara "hi ha marge per actuar" i que d'aquí a finals d'any s'intentarà reduir el dèficit.

Terribas també va ser felicitada per la majoria dels partits pel seu article "TV3, volem un mirall trencat?" publicat a l'ARA i altres mitjans. Després que la diputada de CiU Marta Alòs lloés "el consens" que els seus arguments havien suscitat, la directora de TVC va replicar: "Aprofitant el consens, desitjo que totes les forces polítiques assoleixin també consens per mantenir la qualitat i la potència als mitjans públics del nostre país". Els pròxims 22 i 23 d'octubre a la festa del Club Super3, els nens cridaran "No tinc por de res". "Això hauríem de fer tots", va bromejar dirigint-se als grups parlamentaris.

"Un espai" per a Fuentes a TVC

Ramon Mateu també va reconèixer que "no és l'òptim" que Manel Fuentes compatibilitzi estar al capdavant d' El matí de Catalunya Ràdio amb presentar el programa Tu cara me suena a Antena 3. Tot i així, el contracte del periodista no inclou cap clàusula que impedeixi la seva concurrència a les televisions, com sí que passa amb les ràdios, va explicar el director de l'emissora pública. "La relació amb Manel Fuentes és magnífica -va destacar Mateu-. Amb el temps trobarem segur un espai on es pugui expressar en llenguatge televisiu, no necessàriament fora del grup".

El director de Catalunya Ràdio també va fer un reconeixement "personal i professional" a Joan Barril i va explicar com el periodista va renunciar a formar part del consell assessor del candidat de CiU a les eleccions generals, Josep Antoni Duran i Lleida. "Va ser una decisió seva", va destacar.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT