Publicitat
Publicitat

FORMAT INNOVADOR

'Tu mateix', de la XTVL, elogiat a l'Input

En l'última jornada de l'Input, la trobada mundial de televisions públiques que s'ha celebrat aquesta setmana a Seül, va arribar el torn de presentar Tu mateix , una coproducció de la Xarxa de Televisions Locals (XTVL), amb Pau Ortiz i Sergio Roldán, els directors del projecte, que reflexiona sobre la família i les relacions, de vegades complexes, que s'estableixen entre els seus membres.

El primer dels set capítols de Tu mateix -que la XTVL va emetre durant la temporada passada dins l'espai Denominació d'Origen - es va projectar com a part d'un debat titulat Ficció realística o realitat ficcionada . I és que aquesta ambigüitat és un dels elements amb què juga el programa. Cada episodi de la sèrie col·loca cara a cara dos membres de tres famílies -pare i filla en el primer capítol, pare i fill en el segon, etc.- que es diuen, amb tota la duresa, el que no s'han atrevit mai a verbalitzar del que pensen l'un de l'altre: les expectatives frustrades, les pressions injustificades, les decisions incomprensibles...

Si és veritat o mentida el que es projecta a la pantalla, en el fons, és el menys transcendent: el que realment importa és que podria ser veritat, i que pot generar una reflexió en l'espectador sobre què hauria dit ell en aquella situació o què haurien dit d'ell els altres membres de la seva família.

Els representants de televisions d'arreu del món que van assistir a la projecció de Tu mateix van elogiar el programa no només per la seva intenció de fons, sinó també per la realització minimalista -fons blanc, les cares dels protagonistes i la seva veu-, i van ser molts els que es van mostrar interessats a veure la resta de la sèrie per, potser, exportar-la als canals dels seus països.

Tu mateix ha estat la segona producció de la XTVL seleccionada a l'Input, després que l'any 2007 hi portessin el programa Paraules al vent , de divulgació sobre literatura. En l'edició d'enguany també hi va participar la sèrie de TV3 Polseres vermelles , igualment molt ben rebuda pel públic del certamen.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT