Publicitat
Publicitat

PUGNA ENTRE ELS INTERNAUTES

Rivalitat entre els usuaris de les dues xarxes socials més populars

I tu, de què ets? Facebook vs. Twitter

Dotze milions d'usuaris utilitzen Facebook a l'Estat espanyol per comentar fotos, estats o jugar. Twitter permet penjar textos de fins a 140 caràcters i el seu ús és, sobretot, professional.

Internet ofereix moltes plataformes perquè els usuaris interactuïn i construeixin coneixement col·lectiu. En destaquen Twitter i Facebook, que es miren de reüll per copiar-se les bondats i atreure els internautes.

Els usuaris avançats d'aquestes xarxes tenen clars els seus usos i preferències. De la mateixa manera que no es pot ser del Barça i del Madrid alhora, no hi ha defensors acèrrims de Twitter o Facebook que no ataquin l'altra xarxa per acusar-la de frívola o de fer perdre el temps. Evidencien les rivalitats en el 2.0.


Xarxes amb eslògans
"Amb el mínim et dóna el màxim". D'aquesta manera sintetitza el consultor de comunicació digital Francesc Grau la utilitat de Twitter. Segons aquest especialista, "Facebook té un ús més personal mentre que Twitter és més extrapersonal, com una eina de prescripció".

Com si es tractés d'una guerra de màrqueting, els mateixos usuaris creen originals sentències per contraposar les dues plataformes. Un usuari, Edgar Pallarin, defensava Twitter en un Banda ampla de TV3 afirmant que "Facebook és per als amics que ja no ho són i Twitter és per als desconeguts que s'estan tornant amics". En aquesta línia, una de les frases més descriptives en defensa de la plataforma de microblogging diu que "a Facebook hi trobes la gent amb qui vas anar a l'escola i a Twitter hi ha persones amb qui t'hauria agradat anar a l'escola".

Els atacants d'aquesta xarxa, i acèrrims defensors de Facebook, critiquen que "si segueixes [llegeixes els seus tuits] algun famós oblida't que s'interessin pel que tu dius, ja que moltes vegades ni responen". El professional d'internet Lluís Alsina considera que "Facebook es una suite més completa, amb pràcticament vocació de sistema operatiu des del núvol web".

La presidenta de l'associació Stic.cat, Trina Milan, pensa que aquestes xarxes "tenen camí per recórrer" perquè "donen l'oportunitat d'opinar, treballar i conèixer altres persones". Milan, que és antropòloga, troba oportunes les diferències entre els partidaris d'una xarxa i de l'altra. "Som membres de grups determinats i defensar el grup amb el qual ens identifiquem ens aporta seguretat", afirma.

El microblogging ha arribat per quedar-se i les disputes entre les plataformes serviran perquè sigui l'usuari qui en surti guanyant.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT