Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

Vendre el peix (com sigui)

Li poso dos exemples de dimecres passat vistos a dos informatius de dues cadenes. Podrien ser de qualsevol altre dia o de qualsevol altre cadena, perquè la pràctica que ens ocupa no coneix excepcions.

Començo per Telecinco. Pedro Piqueras posa cara transcendent i ens diu: "A l'octubre del 2009 una notícia ocupava aquest informatiu i ens mantenia amb l'ànim en suspens a tots. Era el segrest en aigües somalis d'un tonyinaire basc. Segur que ho recorden. Doncs bé, la història de l'Alakrana arriba aquest nit a Telecinco. La sèrie, amb factura de cinema, relata l'infern de 47 dies que van patir en alta mar 37 mariners". I a part de colar-nos l'anunci, pròpiament dit, aprofita per fer-nos un simpàtic reportatge amb Miguel Ángel Silvestre, un dels protagonistes de la cosa. Excusa? Que "torna a enrolar-se en una aventura aquí, a Telecinco". Objectiu? Aprofitar la tirada d'aquest actor per vendre'ns el producte no per una banda sinó per dues.

Mateixa hora a TV3. Titular del TN: "Entrarem a la cuina de La Riera a veure què s'hi cou ara que es compleixen 300 programes d'aquesta sèrie que triomfa cada migdia a TV3". Després, dins de l'informatiu ens col·loquen una bonica peça on ens informen de tan magne esdeveniment.

Bé, això és el que hi ha ara mateix. Les cadenes aprofiten els seus informatius per convertir en una notícia el que només és publicitat interna. Molt bé, però la pregunta és: i quin serà el pas següent? Si resulta que és noticia l'inici o l'aniversari d'una sèrie i si resulta que l'endemà també és notícia l'audiència que ha fet la sèrie en qüestió, per què el que ha passat a la sèrie no m'ho converteixen també en notícia?

Coi, ja que informen, facin-ho bé. Darrere d'una peça sobre Obama o sobre la crisi, sisplau, ofereixin-me un resum del capítol. Total, ja no ve d'aquí, oi?

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT