TELEVISIÓ
Mèdia 06/03/2012

Vilafranca recupera el senyal de Canal 9

Iberdrola va tallar el subministrament elèctric aquest dilluns però va negar que fos per impagament de RTVV a la companyia

Acn
2 min

VilafrancaL'Ajuntament de Vilafranca (Alt Maestrat) ha comunicat aquest dimarts que els veïns del municipi ja poden tornar a sintonitzar Canal 9, Nou 2, 9/24 i Ràdio 9. Segons que ha informat, durant el matí els tècnics de Ràdiotelevisió Valenciana (RTVV) han reposat el senyal instal·lant un grup electrogen al repetidor. Iberdrola va tallar dilluns el subministrament elèctric al repetidor, deixant sense senyal la població, que també va deixar de rebre TV3 ara fa més d'un any. Segons la companyia elèctrica, el tall no es va efectuar a causa de l'impagament del servei per part de RTTV sinó per una denúncia d'una companyia de telefonia mòbil per un possible enganxament il·legal a aquesta font d'energia.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Vilafranca va deixar de rebre el senyal de RTVV dilluns 12,10 hores, després que l'empresa Iberdrola precintés i clausurés el comptador de la llum. L'anomalia va ser detectada per Abertis, empresa que s'encarrega del manteniment dels equips.

El comunicat emès dilluns pel consistori manifestava el seu "desconeixement" sobre si l'empresa subministradora hauria efectuat més talls d'aquest tipus i si el motiu del mateix "podria derivar-se de l'important deute que acumula RadioTelevisió Valenciana amb l'empresa elèctrica".

RTVV i Iberdrola desmenteixen l'impagament com a causa

RTVV va assegurar dilluns que Iberdrola va comunicar que el tall de subministrament "s'ha degut al precintament d'aquest a causa d'una denúncia d'una companyia de telefonia mòbil per un possible connexió il·legal a aquesta font d'energia".

L'empresa manifestava que "en cap cas ha passat per falta de pagament, sinó com a conseqüència d'aquesta situació, sent l'ens públic un dels damnificats per aquesta incidència". L'ACN va contactar dilluns amb Iberdrola, que va confirmar els motius oferts per RTVV, indicant que el tall no havia estat per impagament sinó que es va procedir a desenganxar una connexió directa a la xarxa que no comptava amb contracte de subministrament.

stats