Publicitat
Publicitat

EL FUTUR DE LA TELEVISIÓ

Google entra a competir amb la televisió per cable

YouTube llançarà 100 canals amb programació original

YouTube sacsejarà al novembre el panorama de la televisió per internet. Estrenarà una dotzena de canals amb continguts propis dins d'un pla que inclou tenir cent televisions actives al 2012.

YouTube farà aquest mes el salt definitiu per convertir-se en una plataforma televisiva més. Seguirà oferint a la seva web els vídeos pujats pels usuaris, però els complementarà amb cent canals de programació pròpia que podran veure's en qualsevol televisor amb connexió a la xarxa i programari Google TV.

Tot i que l'operació remourà el panorama de la televisió per cable, l'aposta és modesta des del punt de vista econòmic: YouTube ha posat en joc 105 milions d'euros i referma la voluntat d'explotar els formats low cost, ja que cap de les productores rebrà més de quatre milions d'euros per canal. Això sí: podran obtenir el 55% de la publicitat que Google -propietari de YouTube- gestioni i insereixi.

La llista de canals està pràcticament enllestida i inclou molta oferta temàtica. Madonna, per exemple, hi tindrà un canal dedicat al ball. Ashton Kutcher i l'exjugador de bàsquet reconvertit a comediant Shaquille O'Neal també s'han apuntat a tenir canal propi. L'actriu Sofia Vergara -Gloria a Modern Family- impulsarà una televisió adreçada al públic llatí. L'apartat informatiu estarà cobert amb representants dels grans grups de comunicació globals, com The Wall Street Journal i l'agència Reuters. En el menú també hi destaquen l'humor (de la mà de The Onion, revista satírica que publica falses notícies) i la música, amb Pitchfork, televisió del portal homònim, referent en el món digital de la música independent i electrònica. La posada en funcionament d'aquests canals serà progressiva des del novembre i fins a finals del 2012 i la intenció és, quan estiguin tots desplegats, incorporar 25 hores de programació fresca cada dia.

L'evolució d'un gegant

Amb aquesta acció, YouTube vol definitivament deixar de ser la web dels vídeos de gatets i el lloc on els internautes poden escoltar música sense haver-la de comprar. Amb 160 milions d'usuaris únics mensuals, és la cinquena pàgina més vista del món, però Google sap que els ingressos publicitaris d'internet són encara molt modestos -en proporció de 30 a 1- si es compara amb els 45.000 milions d'euros que mou als Estats Units la publicitat en els mitjans audiovisuals convencionals.

Durant els últims mesos el portal ha fet diversos assajos de funcionar com un canal més: va retransmetre la Copa Amèrica i ha entrevistat líders polítics internacionals, com Barack Obama, Benjamin Netanyahu i José Luis Rodríguez Zapatero.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT