13TV abandona avui la seva antiga freqüència, que passa a Mediapro
Mediaset comercialitzarà la publicitat del canal de la Conferència Episcopal
BarcelonaJa fa dos mesos que 13TV va començar a emetre per la nova freqüència que li va assignar a l’octubre el consell de ministres, però fins ara el seu senyal es podia rebre tant per aquest nou canal -que la cadena de la Conferència Episcopal té en propietat- com per l’anterior, que pertany a Unidad Editorial -l’empresa editora d’ El Mundo- i que 13TV tenia llogat des del 2010. A partir d’avui, però, la televisió dels bisbes allibera aquesta freqüència, de manera que ja només es podrà sintonitzar a través de la nova.
Tal com va avançar ahir l’ARA, el canal que fins ara utilitzava 13TV passarà a mans del grup Mediapro, que l’ha arrendat a Unidad Editorial amb la intenció de crear-hi una cadena en obert dedicada a l’emissió de continguts esportius les 24 hores del dia. La productora catalana, doncs, s’ha quedat l’últim canal que quedava lliure a la TDT després del repartiment de llicències de l’octubre. Grups com Secuoya i Discovery també havien mostrat interès durant els últims mesos per obtenir la gestió d’aquesta freqüència, i fins i tot havien plantejat la possibilitat de comprar-la.
D’altra banda, el grup Mediaset va fer públic dijous que havia arribat a un acord amb 13TV per comercialitzar, a través de la seva filial Publimedia Gestión, els espais publicitaris d’aquesta cadena. Publimedia ja gestionava la publicitat d’una dotzena de canals de pagament, però amb l’acord amb 13TV -que ha entrat en vigor aquesta mateixa setmana- ha eixamplat aquest negoci també a la televisió en obert.