Publicitat
Publicitat

CRÍTICA PREMSA

Com amagar el cap sota l'ala

A l'estat de desgavell dels mèdia, especialment dels locals (vegi el "mapa de mitjans de comunicació a Catalunya en perill", mantingut a Google per Meritxell Costa), s'hi afegeix ara l'actitud de les entitats del sector.

El Manifest en defensa dels mitjans de comunicació social , signat el 21 de desembre per organitzacions professionals i sindicals, proposa als "poders públics" convocar una "mesa sectorial de diàleg"… per fer coses que ja es fan i no funcionen -mantenir subvencions, per exemple-. La raó final és: "Que la dinàmica del mercat [no] passi per sobre del pluralisme de la nostra societat". Cap patronal no signa el manifest -res d'estrany, oi?

No em preocupa la patronal. Ni la societat, que sobreviurà a calamitats pitjors. Em preocupa l'actitud de negar el futur per mantenir un model trinxat per una sotragada històrica que el mateix manifest descriu: "El canvi del model publicitari i el model de negoci -originat per les transformacions tecnològiques […]- [i] la crisi general". El mateix to ranci es respira al Manifest en defensa del periodisme davant la crisi , del 27 de novembre del… 2008, a la Declaració de la Mesa sobre la crisi als mitjans , del 29 de gener del… 2009, i a la petició al govern espanyol que convoqui "una mesa per analitzar l'impacte de la crisi", del 2 de març del… 2009. Cap dels manifestos esmenta la paraula innovació , per exemple. Més de dos anys després… res i menys.

Momificar un passat que ja no tornarà mai és agreujar el problema. És anar a la paràlisi per l'anàlisi. A Itàlia, el govern Monti aplicarà un decret de l'executiu de Berlusconi que retalla de 170 milions a 53 milions les ajudes a la premsa. Cent diaris moriran. Es pensen que aquí no ens passarà el mateix? Despertin. Tot un futur els espera!

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT