Publicitat
Publicitat

UN NOU AVENÇ TECNOLÒGIC PER A LA TELEVISIÓ

Encara es fan poques emissions, però els productors hi creuen

El 3D, una aposta de futur

La televisió en 3D encara té molt recorregut per davant, però dos dels productors més importants de Catalunya, TV3 i Mediapro, hi aposten sense dubtar-ho. L'ús de les ulleres és l'últim escull a salvar.

Amb la transició a la TDT encara molt recent i les emissions en alta definició començant a fer els primers passos, al món de la televisió ja fa temps que es parla d'un nou avenç: la televisió en 3D. La primavera de l'any passat es van posar a la venda a l'Estat els primers televisors preparats per mostrar continguts en 3D i, de mica en mica, han anat guanyant presència a les botigues. Però encara es fan poques emissions en aquest format.

Des del maig, cada dissabte a la tarda, Televisió de Catalunya emet dues hores de continguts en 3D a través del canal TV3 HD. Paulí Subirà, cap d'imatge i serveis artístics, explica que aquestes emissions regulars serveixen per donar sortida a les produccions pròpies que ja es fan en 3D, però també a qualsevol altre producte. "Oferim la nostra antena a tothom que fa produccions en 3D", explica Subirats. "Volem ajudar les productores, amb un mitjà en què la gent pot emetre", afegeix.

Pocs dies més tard que TV3, Digital + va estrenar les seves emissions en 3D a través d'un nou canal, anomenat Canal + 3D, que s'activa esporàdicament, sense una periodicitat fixa. Fonts de la plataforma de pagament expliquen que en alguna ocasió especial s'han recopilat diferents programes per formar una graella durant tot un dia, però diuen que no està previst que Canal + 3D es converteixi en un canal regular. "Falten continguts per nodrir un canal tot el dia", argumenten.

Estirar del carro
Tot i que la televisió en 3D amb prou feines està arrencant, TV3 aposta per la producció de continguts en aquest format. La visita del Papa a Barcelona es va enregistrar amb càmeres 3D, actualment s'està treballant en una pel·lícula documental que es dirà L'enxaneta , i aviat es podria fer un programa sobre escalada. Paulí Subirà diu que la idea és "ser al món de la innovació i provar coses noves". Segons Subirà, TV3 ha d'estirar del carro i, d'aquesta manera, quan el mercat creixi, ja tindrà experiència.

On també aposten fort pel 3D és a Mediapro, que està començant a produir el senyal 3D d'alguns partits de futbol i també de concerts i altres espectacles. De moment, però, aquests programes no es poden veure a la televisió a casa nostra. Des de Digital + lamenten que el Barça-Madrid, que van emetre en 2D per Canal + Liga, no es va poder emetre en 3D per Canal + 3D perquè Mediapro no els va voler facilitar aquest senyal.

Un nou llenguatge audiovisual
Paulí Subirà assegura que, de la televisió en 3D, "el més important no és la tecnologia, sinó el nou llenguatge audiovisual que en traiem". El cap d'imatge i serveis artístics de TV3 explica que, si es pensa en la realització d'un programa tenint en compte el que ell anomena "llenguatge immersiu", s'aporta valor a l'espectador, ja que se'l posa al centre de l'acció.

Tot i aquest entusiasme, Subirà reconeix que "hi ha arguments" per criticar la televisió en 3D. Els aparells actuals obliguen a utilitzar unes ulleres especials per poder percebre l'efecte, cosa que Subirà admet que "és molt pesada". Aquest inconvenient, però, desapareixerà d'aquí a poc, ja que Toshiba ja ha anunciat que posarà a la venda a l'Estat els seus televisors 3D sense ulleres a l'abril.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT