Mèdia 01/06/2016

TV3, líder per novè mes consecutiu malgrat un lleuger descens

La distància amb Telecinco s'eixampla però amb Antena 3 s'estreny

Albert Castellví
3 min

[Si mires aquest contingut des d'una 'app' d'un dispositiu mòbil, clica aquí per veure el gràfic]

TV3 ha estat el canal de televisió més vist a Catalunya durant el mes de maig, i acumula ja nou mesos seguits liderant aquest rànquing, des que va començar la temporada. Ho ha fet, això sí, amb la dada més baixa del curs, un 11,9%, que suposa un descens d'una dècima respecte als resultats obtinguts al març i a l'abril. De fet, és el segon cop en tota la seva història que TV3 queda per sota del 12% mensual fora del període estival: fins ara, només havia passat el febrer del 2014, en què les repetides convocatòries de vaga van deixar la cadena pública en un 11,6%.

Amb tot, l'avantatge de TV3 sobre el segon canal més vist, Telecinco, s'ha eixamplat en relació amb el mes passat. El canal de Mediaset s'ha deixat dues dècimes i ha caigut fins a l'11,3%, que tot i així és la seva segona millor dada d'aquest 2016. En canvi, Antena 3, que segueix tercera per quart mes consecutiu, ha sumat quatre dècimes de cop, fins al 10,8%, de manera que se situa a només mig punt de Telecinco i a 1,1 del lideratge.

Més de 2,3 milions de catalans van veure la final per televisió

Aquestes tres cadenes han comptat aquest mes amb dos esdeveniments futbolístics que han contribuït a fer créixer els seus resultats: la final de la Copa del Rei –emesa per TV3 i Telecinco– i la de la Lliga de Campions –que van oferir TV3 i Antena 3–. En el primer cas, la transmissió de la pública va batre el rècord de la temporada, amb 1,4 milions d'espectadors –i un 42,3% de quota de pantalla durant la pròrroga–, mentre que la de Telecinco en va obtenir 900.000 –i un 28%–. Amb la Champions, Antena 3 va arribar a 1.181.000 seguidors durant els penals, i TV3, als 923.000.

Pel que fa a La 1, el 7,6% obtingut aquest mes suposa el millor registre precisament des del maig de l'any passat, i una millora de 4 dècimes respecte a l'abril. En aquest cas, el principal punt fort de la cadena ha estat el festival d'Eurovisió, malgrat que l'audiència que va obtenir va ser la més baixa dels últims nou anys. Això li permet consolidar el quart lloc que havia recuperat fa un mes i obrir un forat important respecte a La Sexta i Cuatro, els seus principals rivals, que han empatat amb un 6,5%. Per al canal d'Atresmedia, que fa un mes havia obtingut un 6,9%, aquesta és la pitjor dada des de l'agost. Cuatro, en canvi, només s'hi ha deixat una dècima.

Mentrestant, 8TV es queda també en el pitjor registre de la temporada, un 3,5% que suposa un descens de tres dècimes en comparació amb l'abril. Pel que fa als canals temàtics de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), el Super3/33 es manté en l'1,2% –el mínim de la temporada–, i els altres dos pateixen descensos importants: el 3/24 cau de l'1,5 a l'1,3% –el registre més baix de l'últim any– i l'Esport3 passa de l'1,3 a l'1%, la pitjor dada des de l'octubre.

stats