Publicitat
Publicitat

Audiències

La final de l'Eurocopa, rècord històric d'audiència a Catalunya amb 2,7 milions d'espectadors

A l'Estat, el partit va quedar per darrere de la pròrroga i els penals de la semfinal entre Espanya i Portugal

La final de l'Eurocopa, que aquest diumenge ha enfrontat la selecció espanyola i la italiana, s'ha convertit en l'emissió televisiva més vista de la història a Catalunya. 2.709.000 persones van sintonitzar, de mitjana, Telecinco per seguir el desenvolupament del partit, que va superar per poc els 2.683.000 espectadors que havien vist dimecres la tanda de penals de la semifinal entre Portugal i Espanya, i que es va situar llavors al primer lloc del rànquing històric, que arrenca el 1992, quan es van començar a mesurar les audiències a l'Estat. El partit va assolir una quota de pantalla mitjana del 74,3%, i va arribar a una punta de 3.203.000 seguidors i el 84,4% de 'share' quatre minuts abans del xiulet final.

Al conjunt de l'Estat la final també va assolir uns registres elevadíssims, però a diferència de Catalunya, no va ser de rècord. De mitjana va reunir 15.481.000 espectadors, amb una quota de pantalla del 83,4%, un resultat que el situa com la tercera emissió més vista de la història, per darrere dels penals (18.141.000) i la pròrroga (16.485.000) del partit de dimecres. De fet, l'emissió més vista d'aquest diumenge a Espanya no va ser pròpiament el partit, sinó l'espai posterior que va emetre Telecinco, que va reunir 15.521.000 persones i va tenir un 'share' del 79,6%. Això sí, el minut més vist, com a Catalunya, va ser a les 22.32, just abans del final del matx, quan hi havia 17.889.000 persones mirant Telecinco, que tenia llavors un impressionant 90% de 'share'.

TV3, la que millor resisteix

El futbol i el postpartit que va oferir Telecinco encapçalen el rànquing d'audiències a Catalunya, però el podi el completa el 'Telenotícies migdia', amb 651.000 espectadors i un 30,9% de quota de pantalla. En quarta posició apareix l''APM? Extra', que amb 461.000 seguidors va ser l'espai més vist de la tarda.

Per cadenes, Telecinco va liderar el dia de forma aclaparadora, i TV3 va ocupar el segon lloc:

1. Telecinco: 29,3%

2. TV3: 9,1%

3. Antena 3: 8,5%

4. La 1: 6,7%

5. Cuatro: 5,0%

6. La Sexta: 3,4%

7. FDF: 2,5%

8. La Sexta 3: 2,2%

9. Neox: 1,7%

10. Clan: 1,7%

Més continguts de