Publicitat
Publicitat

Comunicació

Reacció a Twitter

El director general del Baròmetre diu que "de moment" no està previst tancar-lo

L''Avui', assegura que l'estudi es deixarà de fer a causa de la reducció de l'aportació de la Generalitat

El director general de Fundacc, Joan Sabaté, recorda que "La fi del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura és responsabilitat del patronat de Fundacc", i assegura que "de moment, no hi ha previst el tancament". El responsable de l'entitat que elabora aquest estudi d'audiència ha fet aquestes afirmacions a través de Twitter, per desmentir la informació que publica el diari Avui , segons el qual el Baròmetre desapareixerà després que el Govern hagi decidit limitar de forma important l'aportació econòmica que hi feia, uns dos milions d'euros cada any, i que era imprescindible per mantenir viu el projecte.

Segons fonts de l'executiu, el pla de retallades pressupostàries feia inviable el manteniment d'aquesta subvenció al Baròmetre i, tal com indica l' Avui, s'ha optat per prioritzar "les ajudes a la premsa comarcal i en català", per bé que s'admet que "sap greu" que aquest estudi d'audiències s'hagi de deixar de publicar.

El Baròmetre, que acaba de complir cinc anys, és l'únic estudi d'audiències elaborat des de Catalunya i centrat estrictament en l'àmbit comunicatiu català, i pel seu nivell de precisió i l'alt nombre d'entrevistes en què es basa –30.000 a Catalunya i 10.000 a les Illes– ofereix dades del consum de mitjans a nivell comarcal. La reducció de l'aportació de la Generalitat, però, podria comportar una important pèrdua de qualitat que caldrà veure si Fundacc està disposada a assumir. Justament, dijous passat es van fer públics els resultats de la primera onada del Baròmetre d'aquest 2011.

Els principals proveïdors –TNS i Odec– donen suport al projecte i segueixen treballant amb normalitat per tal de donar les dades d’una nova onada el proper 30 de maig. Es mantenen també tots els serveis i informes als clients.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT