Publicitat
Publicitat

Els beneficis de les privades cauen a menys de la meitat

Ahir tant Telecinco (grup Mediaset) com Antena 3 (Planeta) van presentar els seus resultats econòmics corresponents al primer semestre de l'any. Totes dues plataformes es mantenen en beneficis, però amb reduccions que superen el 50%.

La caiguda més gran és la d'Antena 3: el grup guanya 17,9 milions d'euros, però això suposa un 66,8% menys que en el mateix període de l'any anterior. La facturació publicitària, principal font d'ingressos, ha caigut un 15,6% de gener a juny. El negoci de la televisió, tot i així, ha aportat 332,8 milions d'euros de facturació (un 7,1% menys que en el primer semestre del 2011, mentre que la divisió radiofònica, amb Onda Cero al capdavant, va facturar 43,7 milions.

Telecinco i els seus canals germans, per la seva banda, va guanyar 37,6 milions de gener a juny, un 53,8% menys que fa un any. L'import de la xifra de negocis ha caigut un 11,9% i se situa en 465,9 milions d'euros. La contracció del mercat publicitari és la causa esgrimida també per la davallada en els resultat. Els costos de personal a Mediaset han estat de 53,08 milions d'euros, mentre que el consum de drets ha baixat dels 111 milions als 95 milions d'euros. Mediaset ja computa 19,42 milions d'ingressos publicitaris de la plataforma de pagament Digital +.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT