Mitjans públics
Mèdia 10/01/2012

L'ERO de Radiotelevisió Valenciana afectarà, com a mínim, 250 persones

Es desprèn del document del clàusules que prepara la direcció de RTVV. Les primeres informacions apuntaven a més de 1.000 acomiadaments, però l'ens desmenteix que s'hagi concretat cap xifra

Acn
3 min
La seu de Radiotelevisió Valenciana

ValènciaRàdiotelevisió Valenciana (RTVV) demana a les empreses d'assessorament jurídic que vulguin participar en el procés de selecció per preparar el futur ERO de l'ens que comptin amb professionals que hagin treballat en processos de reestructuració laboral que hagin afectat més de 250 persones. Aquesta és una de les condicions incloses en el plec de clàusules administratives i prescripcions tècniques al qual ha tingut accés l'ACN. El document preveu així un mínim de 250 comiats, d'una plantilla de prop de 1.800 persones, i externalitza tot el procés de reducció de plantilla, càlcul de les indemnitzacions i negociació amb els afectats a una empresa que serà contractada per un màxim de 190.000 euros. RTTV ha enviat aquest dimarts un desmentit als mitjans negant algunes xifres publicades dilluns que indicaven que l'ERO afectaria uns 1.000 treballadors d'una plantilla que compta amb 1.800 professionals. Al comunicat, lamenta informacions publicades amb inexactituds "que contribueixen a crear confusió i neguit entre els treballadors".

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Segons l'ens, serà l'empresa externa que ha d'assessorar en el procés de reestructuració la que determini el nombre de persones a acomiadar sota la supervisió de la Generalitat Valenciana.

Al plec de clàusules administratives particulars i prescripcions tècniques per a la contractació d'un servei d'assessorament jurídic que l'ens ha remès als sindicats figura que l'empresa a contractar ha de comptar amb professionals que hagin treballat en processos que hagin afectat més de 250 treballadors.

En concret, en l'apartat de solvència tècnica i professional de l'empresa requerida, el plec determina que ha de destinar un equip de set professionals, el coordinador dels quals sigui un especialista en Dret del Treball o Relacions Laborals que acrediti participació en almenys deu processos de reestructuració laboral en què, en almenys un, s'hagin vist afectats més de 250 treballadors. Les mateixes condicions són reclamades per l'advocat especialista en Dret del Treball que executi el procediment.

Aquest plec de condicions serà debatut i previsiblement aprovat en el consell d'administració de RTVV convocat per aquest dimecres. Un cop aprovat, s'obre un termini de sis setmanes per triar quina empresa serà l'encarregada de dur a terme l'assessorament, amb un cost màxim de 190.000 euros.

No serà fins abans de l'estiu, segons càlculs de fonts pròximes a l'ens, quan estigui enllestida la reestructuració. El procés anirà en paral·lel a l'aprovació parlamentària de la llei que modifica la creació de l'ens.

Aquesta modificació preveu fusionar les tres societats que formen part del grup (Canal9, Ràdio 9 i RTVV) en una única societat mercantil i reduir el nombre de membres del consell d'administració de 12 a 8 membres. S'aposta per un sistema de finançament mixt i serà el parlament valencià qui esculli els consellers i el director general.

RTTV justifica al seu plec de condicions per demanar assessorament que la necessitat de reestructuració és deguda als canvis en el sector audiovisual que han provocat una davallada en audiències i publicitat. Igualment indica que la necessitat de finançament dels governs autonòmics limita la subvenció a l'ens públic.

La radiotelevisió valenciana determina que l'empresa que contractarà ha d'assessorar "en l'estratègia a seguir per afrontar l'adaptació del nou model organitzatiu i de gestió a la conjuntura actual en cas que comporti una reducció de la plantilla, així com l'anàlisi de les diferents alternatives de reducció de plantilla, cost de les alternatives proposades i viabilitat de les mateixes, i cronograma a seguir en el procediment".

Serà l'empresa la que calculi les indemnitzacions i mesures a implementar, càlculs de les possibles solucions alternatives i estimació dels costos i estudiï la solució més viable per concloure les negociacions amb acord. L'equip d'assessors determinarà els imports de prestació i elaborarà tota la documentació necessària així com assistirà a les reunions amb els treballadors, negociant amb ells. Un cop s'obtingui la resolució, els assessors establiran un calendari de sortides que garanteixi el manteniment de la gestió de l'empresa.

stats