Publicitat
Publicitat

Televisió

El cara a cara va costar 467.000 euros, 80.000 menys del que estava pressupostat

L'Acadèmia destaca que molts dels seus membres van treballar-hi voluntàriament, fet que ha contribuït a ajustar el cost del debat

El cara a cara entre Mariano Rajoy i Alfredo Pérez Rubalcaba, que va organitzar l'Acadèmia de Televisió i que van emetre diverses cadenes el 7 de novembre, va tenir un cost global de 467.092,58 euros, la qual cosa suposa un estalvi de més de 80.000 euros respecte al pressupost inicial. Ho assegura l'auditoria que l'Acadèmia va encarregar per "garantir la transparència" d'una entitat sense ànim de lucre.

En un comunicat, l'Acadèmia atribueix aquesta reducció en el cost final de l'acte al "capital humà que va col·laborar voluntàriament" en la seva realització, i destaca: "Ni el moderador [Manuel Campo Vidal, el president de l'entitat], ni el realizador, ni el productor, ni l'escenògraf, ni l'il·luminador, ni gairebé un centenar d'acadèmics voluntaris no van rebre cap retribució econòmica".

D'altra banda, l'associació detalla que va contractar 29 empreses per cobrir les diverses tasques necessàries per a la producció del debat, i enumera, entre les partides de despeses, les corresponents al lloguer del Palau de Congressos de Madrid –on es va celebrar el cara a cara–, les unitats mòbils, l'equip tècnic, d'il·luminació, de construcció i de transport del decorat, la seguretat, la comunicació, les línies XDSI i ADSL, l' streaming, els satèl·lits o la fibra òptica, entre altres. No fa cap referència, en canvi, a dos dels conceptes que van generar més debat en el seu moment: els 18.000 euros pressupostats per al càtering i els 1.700 que havien de cobrar els dos àrbitres de bàsquet que van cronometrar les intervencions.

Tal com s'havia pactat, l'Acadèmia reclamarà ara a cadascuna de les cadenes que va emetre el debat el pagament de la part proporcional de la despesa corresponent a la seva audiència. En total, uns 12 milions de perones van seguir l'emissió a Espanya.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT