Publicitat
Publicitat

Mitjans públics

Aposta per "la qualitat i la funció de servei públic"

La CCMA considera "irrenunciable" la publicitat com a forma de finançament dels mitjans públics

El Consell Assessor defensa el model actual "davant la pressió que s'exerceix des del sector privat"

El sistema de finançament mixt és "irrenunciable" per "garantir la viabilitat i la sostenibilitat" del model de mitjans públics "de qualitat" que caracteritza TV3 i Catalunya Ràdio. Així ho afirma un comunicat fet públic avui pel Consell Assessor de Continguts i Programació de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), que es posiciona en contra de "la pressió que s'exerceix des del sector privat audiovisual per suprimir la publicitat als mitjans públics de ràdio i televisió autonòmics i locals".

Aquest òrgan, que "representa la pluralitat de la societat catalana per mandat del Parlament", es mostra "preocupat" pels intents "d'aprimar o fins i tot d'eliminar" els mitjans públics, a través de l'externelització de programes o directament de la seva privatització, i "vol defensar" els mitjans de la CCMA. Segons el Consell, l'aposta per la qualitat i la funció de servei públic tant de TVC com de Catalunya Ràdio ha situat aquests mitjans "al capdavant tant dels rànquings d'audiència com de qualitat", i els ha convertit en "els mitjans de referència a Catalunya i els més ben valorats".

Així mateix, el Consell destaca que "vol respondre al desig de la ciutadania de defensar amb orgull el paper i la funció que desenvolupen els mitjans de la CCMA", i demana als responsables dels mitjans que "continuïn vetllant per mantenir i millorar la funció de servei públic, dins d'un model que en garanteixi la qualitat i la viabilitat".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT