Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

Per construir una redacció 'social'

La conferència Media140 sobre mitjans i xarxes socials es va cloure ahir a Barcelona. Penso que algunes coses que hi vaig dir val la pena compartir-les aquí. El tema era: què fa una redacció que vol ser social ? Doncs això: fomenta la participació, és a dir: convida a intervenir i permet la rèplica via correccions i addicions; facilita que altres persones arrenquin el debat, suggereixin i publiquin; crea comunitats al voltant de temes, fets o persones; s'obre a la xarxa, de la qual és part; enllaça amb altres materials i hi contribueix; agrega el treball d'altres; reconeix que els periodistes no són l'única font d'autoritat, experiència i interès; accepta que no n'hi ha prou amb publicar notícies (publicar és l'inici del procés, no el final); sap que la conversa sobre la informació és tant important com la informació; procura que la seva informació sigui poc anònima, més intencionada i compartida; evita el paternalisme i l'autoritarisme; cedeix control a l'audiència; procura que la seva plataforma tecnològica sigui molt usable per competir millor, prova d'afegir al voltant de la informació connexions i contextos per donar-hi més valor. I un valor propi que ningú més no té... el pots cobrar!

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT