Publicitat
Publicitat

LES XIFRES DELS DIARIS

'La Vanguardia' és el més venut, seguit per 'El Periódico' i 'El País'

La premsa continua perdent vendes però es modera la caiguda

Els diaris de paper han perdut vendes al llarg del 2010, però en la majoria dels casos la caiguda no ha arribat al 10%. La majoria en ven entre un 10% i un 20% a partir de compres col·lectives.

La sagnia de vendes de diaris es modera, però la premsa en paper segueix perdent mercat. Els rotatius generalistes catalans van veure com la seva difusió -total d'exemplars distribuïts- es reduïa un 3,6% i les seves vendes ordinàries -subscripcions individuals i quiosc- baixaven un 4,5%. Com que la caiguda és general, no hi ha moviments al rànquing: La Vanguardia continua líder de difusió, amb 140.068 exemplars venuts al quiosc o per subscripció individual, seguida d' El Periódico (102.114), l' Avui (18.579) i El Punt (17.987). Encara no hi ha dades de les vendes dels diaris d'abast espanyol per comunitats, però a partir de la dada total de difusió a Catalunya (43.173 exemplars), El País segur que es mantindrà com a tercer diari amb més vendes ordinàries a Catalunya.

Es tracta de resultats oficials, certificats per l'Oficina de Justificació de la Difusió (OJD), que es van donar a conèixer ahir. Amb tot, els mitjans acostumen a publicar la dada global de difusió, que inclou les subscripcions col·lectives, les vendes en bloc i els exemplars distribuïts gratuïtament i, per tant, resulta més elevada.

En el cas de La Vanguardia , per exemple, el 26,7% dels seus exemplars corresponen a vendes col·lectives i el 3,4% a diaris repartits de franc. A El Periódico això representa el 19,5% i el 3,6% de la difusió, respectivament, mentre que per a l' Avui els percentatges és del 12,5% i el 3,5% i, en el cas d' El Punt, el 8,1% i el 5%.

El diari ARA no ha estat inclòs en aquesta comparativa perquè encara no disposa de resultats certificats per l'OJD. Els editors han avançat la primera dada de vendes corresponent al desembre (22.717 exemplars) però caldrà esperar a tres mesos des del naixement del diari fins que l'OJD comenci a incorporar l'ARA als rànquings oficials.

Més enllà dels resultats obtinguts pels diaris amb seu central a Catalunya, també els rotatius d'abast estatal van baixar la seva difusió conjunta aquest 2010 al país. Si l'any 2009 van aconseguir col·locar 104.067 exemplars, ara la xifra ha baixat a 100.259, sobretot perquè l' Abc ha reduït la seva difusió gairebé a la meitat en un sol any (passa de 10.716 a 5.988 exemplars).

A nivell estatal, El País segueix sent el líder, amb 311.306 vendes ordinàries, però perd 21.347 exemplars (un 6,4%). El segueixen El Mundo , que baixa 13.816 còpies (un 6,0%) i es queda en 216.722. Tercer és l' Abc , que té un miler de vendes menys i es queda amb 184.136. La llista es completa amb La Razón (81.912), Público (58.867, l'únic que puja, un 19,4%) i La Gaceta (38.594).

Solidesa de la premsa comarcal
Pel que fa als diaris comarcals catalans, han experimentat la mateixa tendència que la resta: lleugera caiguda, però enguany han aturat el cop més pronunciat d'anteriors exercicis. El comarcal que té més vendes és el Segre , que sumant la doble edició que fa en català i castellà arriba als 11.634 exemplars diaris (el 2009 en venia 12.288). En aquest cas, les vendes col·lectives sumen l'11,2%. Darrere el segueix el Diari de Tarragona (que alterna català i castellà), que ha passat de 12.198 exemplars el 2009 a 11.059 el 2010. Aquest diari col·loca un 13,7% dels exemplars a partir de la fórmula col·lectiva.

Ja més enrere hi ha el Regió 7 , que ven una mitjana de 7.198 exemplars, seguit del Diari de Girona , amb 6.601 compradors. Finalment, l'OJD també comptabilitza les vendes del Diari de Terrassa , amb 4.740 exemplars, i de La Mañana , amb 4.467 compradors.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT