Publicitat
Publicitat

LES TENDÈNCIES DELS ESPECTADORS

Un de cada nou catalans mira més de deu hores al dia la programació

La crisi dispara el consum de televisió fins al rècord

Més de quatre hores per espectador i dia. El consum televisiu ha arribat al seu màxim històric en el conjunt de l'Estat i encara és més elevat a Catalunya. La crisi és la causa directa d'aquesta tendència.

El mes d'octubre es va saldar amb un consum televisiu de 246 minuts diaris per espectador al conjunt de l'Estat. La dada és la més alta que s'ha registrat mai. I a Catalunya va ser més alta (255 minuts), però encara per sota del rècord històric del gener d'enguany, quan es va arribar als 263 minuts, segons els audímetres. En els pròxims mesos se superarà aquesta fita perquè el consum televisiu és estacional i creix els mesos de més fred.

"S'ha produït un efecte hipoteca, com en diem", explica Òscar Nogueira, cap d'audiències de TV3. "Amb la crisi, molta gent opta per quedar-se a casa i, llavors, consumeix més televisió. No és que hagin canviat de preferències de lleure, però ja que s'han de quedar, l'engeguen i la miren". Nogueira explica que, amb la multiplicació d'oferta de la TDT també es va experimentar un augment important.

El creixement s'ha produït sobretot en dos perfils: els habitants de grans ciutats i la gent de classe mitjana-alta i alta. Entre les dades extremes, destaca l'11,1% que mira la televisió més de 10 hores diàries.

La televisió de pagament també ha frenat el declivi dels últims anys i, des del tercer trimestre del 2009, ha anat guanyant abonats. Si aleshores tenia 3.910.000 clients, al juny del 2011 la xifra havia crescut fins als 4.360.000.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT