Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

La fi d'Spotify (amb coda indignada)

Spotify cancel·larà la modalitat de subscripció gratuïta, aquella que et permetia escoltar totes les cançons que volguessis amb l'únic peatge d'una publicitat. D'acord que es tractava d'uns anuncis espantosament produïts i gens adaptats als gustos de cada usuari concret -mirin les meves playlists : de debò faig pinta que m'agradi La Oreja de Van Gogh?- però és que el problema és d'arrel. Davant la nostra negativa a assumir que els continguts els han d'acabar comprant els que els consumeixen, ho hem fiat tot a la publicitat, com si fos un xiclet infinit capaç d'estirar-se fins a sufragar tota la producció cultural.

En tot cas, difícilment aconseguiran amb aquestes restriccions sumar nous subscriptors si, amb un sol clic, hi ha una opció pirata que permet descarregar-se qualsevol cançó a cost relativament zero. Perquè les connexions sí que les paguem religiosament. Però ja se sap: les telecos necessiten molt fuel per, entre d'altres gestes, repartir entre els seus directius primes per beneficis milionaris mentre Recursos Humans signa les quitances de la tropa de mil en mil.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT