Publicitat
Publicitat

RÀDIO ESPORTIVA

La SER desmenteix la Lliga i nega que hi hagi acord

L'acord entre RAC1 i la Lliga Professional de Futbol (LFP) per tornar a retransmetre els partits des del camp ha obert la caixa dels trons. La SER nega qualsevol apropament amb la Lliga, que reclama el pagament d'un cànon a les emissores per accedir als estadis. Punto Radio sí que reconeix converses, tot i que assegura que no hi haurà cap acord "a curt termini".

Segons el director de comunicació de Prisa Radio, Josep Maria Girona, la SER continuarà batallant "per la via legal". Dimecres va sol·licitar davant els tribunals l'adopció de mesures cautelars immediates "a fi de restituir a l'emissora el dret a informar els seus oients, dret que se li ha restringit arbitràriament per part de la Lliga". I asseguren que es mantindran en aquesta línia. "La SER continua fent front comú amb totes les ràdios", van explicar ahir a l'ARA fonts de l'emissora de Prisa.

Des de Punto Radio es confirma que hi ha hagut converses amb la Lliga -i no "negociacions", matisen- tot i que s'assegura que "a curt termini no es firmarà res". No hi haurà acord abans que acabi l'any, però no es descarta que a principis del 2011 s'arribi a un punt d'entesa. El gruix d'emissores privades -RNE i la Cope, a més de la SER- ja han emprès accions legals contra el que consideren una vulneració del dret a informar. La posició de Punto Radio sempre ha estat més tèbia, tot i que la pressió de les emissores privades l'havia mantingut unida al grup.

Converses anteriors

Al setembre la LFP anunciava en un comunicat l'inici de negociacions amb Punto Radio. L'emissora responia que simplement s'havien assegut a sentir les propostes dels responsables de la Lliga i que el dret a la informació no es negocia. En un segon comunicat, la LFP revelava que la petició de conversa els havia arribat "per escrit". De moment, l'Associació Espanyola de Radiodifusió Comercial (AERC) no ha fet cap pronunciament oficial després dels últims esdeveniments.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT