Publicitat
Publicitat

XARXES

El Huffington Post neix amb una redacció mínima i 70 bloguers

El diari digital més llegit del món obre l'edició espanyola

El diari digital The Huffington Post posa en marxa avui, de la mà d'El País, la seva edició per a Espanya. Montserrat Domínguez dirigeix un equip de vuit periodistes acompanyat de 70 blogaires de renom.

Un titular breu i impactant, escrit en grans lletres majúscules sobre una foto enorme, ha donat la benvinguda aquesta mitjanit als primers lectors d'El Huffington Post, l'edició espanyola del portal creat el 2005 per Arianna Huffington i que ara fa un any va aconseguir la fita històrica de superar la web de The New York Times en nombre d'usuaris. Una de les claus de l'èxit del model és justament aquesta manera de titular, apel·lant el lector "sense complexos, gairebé com un cop de puny", tal com reconeix la directora d'El Huffington Post, Montserrat Domínguez. L'altre tret distintiu del mitjà és el paper protagonista que atorga als blogs, fins al punt que el portal nord-americà va néixer amb una redacció de 30 periodistes i un equip de 500 bloguers.

L'edició espanyola seguirà al peu de la lletra aquesta recepta, i avui ha arrencat amb una redacció formada per només vuit periodistes -inclosa la directora i un subdirector, Guillermo Rodríguez-, però amb "prop de 70 blogaires" que hi aportaran "l'opinió i l'anàlisi", com explica Domínguez a l'ARA. Entre aquests blogaires n'hi haurà "alguns de molt coneguts", com el ministre de Justícia, Alberto Ruiz-Gallardón; el lehendakari, Patxi López, i el líder del PP basc, Antonio Basagoiti, i també cineastes com Santiago Segura i Álex de la Iglesia. Altres blogaires, en canvi, són "menys coneguts", però el diari hi ha confiat perquè poden aportar dades "interessants" sobre "molts temes", diu la directora.

Però els grans protagonistes del nou mitjà han de ser els lectors: "La tecnologia ens permet acostar-nos-hi i escoltar el que ens volen dir, és una oportunitat", remarca Domínguez, que confia que la web "es converteixi en un espai de debat" i convida tothom a participar-hi.

L'edició espanyola del portal és fruit de l'esforç conjunt del grup Huffington Post -propietat, des del febrer del 2011, d'AOL- i el grup Prisa, editor d' El País . The Huffington Post ja va utilitzar aquesta estratègia per crear la versió francesa -nascuda al gener de la mà de Le Monde - i la tornarà a aplicar per tirar endavant la italiana, que ha d'arrencar al setembre amb el suport del grup L'Espresso, editor de La Repubblica . Abans ja havia nascut una edició per al Regne Unit i una altra per al Canadà, a més d'una en francès per al Quebec i diverses de locals per a ciutats dels Estats Units com Chicago, Nova York i Los Angeles.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT