Publicitat
Publicitat

ESCÀNDOL AL REGNE UNIT

La disculpa del tabloide 'News of the World' no convenç la competència

El diari que espiava demana perdó

Diumenge el diari News of the World entonava un mea culpa que intentava fer-se perdonar el que ha estat l'escàndol periodístic de l'any al Regne Unit: espionatge a celebritats, família reial inclosa.

Lletres blanques sobre un dramàtic fons de pàgina negre. I un títol: "Missatges a la bústia de veu interceptats. Una disculpa", sota el qual el tabloide britànic News of the World reconeixia haver escoltat il·lícitament missatges dels contestadors de diversos famosos. Però el que per al diari propietat de Rupert Murdoch eren missatges interceptats, per a la resta dels mitjans era espionatge pur i dur, executat de manera conscient i proactiva.

De fet, ahir dilluns la pràctica totalitat de la premsa britànica coincidia a qualificar d'insuficient la disculpa. Per començar, el rotatiu només ha admès davant del jutge 8 casos, tot i que hi ha 24 persones que l'han denunciat per aquest afer. I també hi ha debat sobre si les escoltes van tenir lloc només entre els anys 2006 i 2008, com es pensava, o bé van continuar posteriorment. Algunes capçaleres, com The Observer , segueixen fent llenya del cas i ahir revelaven que Murdoch va pressionar el llavors primer ministre Gordon Brown perquè aconseguís fer aturar els atacs al diari.

En tot cas, la pàgina de disculpa publicada pel tabloide difícilment apaivagarà la polèmica, perquè l'afer continua viu al carrer i en l'àmbit judicial. I el News of the World segueix sent un referent a l'hora de treure temes exclusius, fins al punt que la setmana passada, el mateix dia que la policia detenia alguns dels seus executius, el diari rebia diversos guardons en el marc dels Press Awards (Premis de la Premsa) anuals de la Gran Bretanya.

Tot això mentre la Metropolitan Police ha anunciat la reobertura del cas a la vista de "nova informació significativa" que apuntaria cap a Ian Edmonson, un dels màxims executius de la capçalera.

La televisió de pagament, en joc

La mala maror mediàtica que ha generat el cas s'ha vist atiada pel joc d'interessos entre els grups empresarials. News Corporation està immersa en el procés de comprar BSkyB, la cadena de pagament de referència al Regne Unit. L'operació ha estat àmpliament criticada des de la resta d'operadors, perquè considera que dóna a Murdoch una posició de domini excessiu sobre el mercat britànic.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT