Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

El divisme s'haurà de reinventar

Fa un parell de setmanes, Alejandro Sanz va agafar una enrabiada perquè una falta d'ortografia en un tuit seu va provocar una mofa col·lectiva. Com una diva humiliada, va anunciar que no volia saber res de tanta gent "sense cor" i que deixava Twitter. Al final, va admetre que havia escrit buestra en lloc de vuestra i va al·legar que havia estat un error mecànic. I no va deixar Twitter. En el fons, però, tenia raó. Tot i que és una manera carrinclona de dir-ho, és cert que a la xarxa hi ha gent "sense cor". Aprofitem els xats, els correus electrònics, FB i Twitter per dir el que pensem i no gosem dir a cara a cara. En privat, es flirteja més per xat que en persona. I, en públic, s'exerceix la crueltat contra poderosos i famosos (polítics, cantants, articulistes...). A vegades s'utilitza l'anonimat com a escut, però no cal: la xarxa protegeix el que critica perquè considera just que sectors acostumats a dir i fer sense rebre cap rèplica -o molt poques- ara passin per l'adreçador. Fa 3 o 4 anys, si tenies mania a Alejandro Sanz havies d'esperar-lo a la sortida d'un concert i muntar-li un número. Ara, des del sofà i amb un dit, el pots posar molt nerviós. El divisme s'haurà de reinventar.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT