Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

Les dues cares de Telefónica a Santander

Quan Julio Linares, conseller delegat del grup espanyol de telecomunicacions, parlava ahir al matí a Santander de la seva estratègia de "'doble cara", uns quants vam interpretar que es referia al seu desig de cobrar amb una mà als consumidors i amb l'altra als proveïdors de serveis d'internet per l'ús de les seves xarxes. Altres creien que insistia en la possibilitat, apuntada l'any passat, d'aplicar tarifes més altes als usuaris més intensius. Les dues opcions continuen obertes.

El que ningú preveia és que a la tarda, la companyia fes pública per sorpresa una reorganització estructural, la més profunda des que César Alierta la presideix, que introdueix una altra mena de dualitat: reagrupar-se en dues àrees territorials, Europa i Amèrica Llatina. Dins de la primera es dilueix així la divisió dedicada al mercat espanyol, que no era precisament la que tenia un futur més brillant si hagués continuat pel seu compte, vista la competència. El nou organigrama també preveu la creació de la divisió Telefónica Digital, amb seu a Londres i que absorbeix les activitats de R+D i els nous negocis com la xarxa social Tuenti i el servei Jajah de telefonia per internet.

L'anunci ha eclipsat altres novetats destacables, com l'inici dels serveis d'internet mòbil de quarta generació de la mateixa Telefónica i de Vodafone -amb mòdems de tecnologia LTE- en els districtes empresarials de Barcelona i Madrid a partir de la setmana que ve, amb velocitats mitjanes de 30 megabits per segon (Mbps) i màximes de 100 Mbps, o la intenció de la CMT de deixar de regular la quota mensual fixa del telèfon fix i considerar l'accés bàsic a internet (a 1 Mbps de velocitat) dins del servei universal. També es va parlar de la tendència cap a xarxes integrades fix-mòbil, donat que el 70% del consum d'internet amb smartphones es canalitza via wifi.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT