Publicitat
Publicitat

NOVA TEMPORADA

Catalunya Ràdio impulsa un projecte multiplataforma amb noves 'apps' i més presència a les xarxes

Una emissora més pública i més cultural

El servei públic i la cultura seran els dos grans cavalls de batalla de Catalunya Ràdio per a aquesta temporada. L'emissora també farà una aposta clara per arribar als oients per totes les vies possibles.

"Catalunya Ràdio mai ha deixat de ser un servei públic, però val la pena recordar-ho". Amb aquestes paraules justificava ahir el director de l'emissora, Fèlix Riera, el nou eslògan amb què la ràdio engega la temporada: "Ara, més que mai, la ràdio nacional de Catalunya". Per això, diu Riera, l'emissora ha dissenyat "una programació pensada perquè el compromís de Catalunya Ràdio amb el servei públic torni a posar-se en relleu", i ho farà a partir de quatre eixos bàsics.

D'entrada, prioritzant la informació, que Riera defineix com "l'exigència central de la seva essència" com a servei públic, però alhora també donant rellevància a l'entreteniment, entès sempre des de la voluntat de servir la ciutadania. "Es pot riure intel·ligentment i es pot accedir al coneixement des de l'entreteniment", assenyala el director, que posa com a exemple el nou programa Els optimistes .

A més, aquest concurs -que presentaran Àngel Llàcer i Manu Guix- va també en la línia del tercer aspecte que Riera vol reforçar: l'element cultural. Tots els convidats que passin per l'espai -un cada dia- tindran relació amb el món de la música, i bona part dels continguts tindran a veure amb l'actualitat cultural.

Però la cultura també estarà present a la resta de la graella. El matí de Catalunya Ràdio afegirà a la seva plantilla de col·laboradors el poeta i traductor Pere Gimferrer, que "explotarà el seu vessant més cinèfil amb converses profundes i sorprenents amb Manel Fuentes sobre el cinema, la literatura i la vida". Un altre fitxatge destacat en aquest àmbit és el del poeta Josep Pedrals, que s'incorporarà a La tribu . Però sens dubte la principal novetat del curs en aquest sentit és el microespai Factoria sensible , que tal com avançava ahir l'ARA vol facilitar la relació entre creadors i ciutadania a través de càpsules d'uns dos minuts a càrrec d'una vintena de representants del món cultural català.

Aposta multiplataforma

El quart aspecte en què vol incidir Riera és "facilitar l'accés" dels oients als continguts des de qualsevol suport. Per això l'emissora potenciarà la seva presència a Facebook, Twitter i YouTube, i renovarà les aplicacions per a iPhone i iPad i en crearà de noves per a Android que permetin escoltar qualsevol programa en directe i a la carta, descarregar-lo o programar una alarma que avisi de l'inici de l'espai. També s'inclouen en aquesta línia el projecte de recuperar l'arxiu sonor de l'emissora que avançava ahir aquest diari i una iniciativa relacionada amb el camp dels audiollibres, de la qual, segons Riera, se'n donaran més detalls durant la tardor.

Amb el mateix afany d'arribar a tota la ciutadania, Catalunya Ràdio inicia avui a Girona una gira que durant aquesta setmana portarà alguns dels seus programes a Tarragona, Lleida i Sabadell. A més, Els optimistes visitarà cada final de mes la ciutat que els oients hagin votat com la més optimista del país.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT