Publicitat
Publicitat

DÍGITS I ANDRÒMINES

Tot esperant l’iPhone X

Si Apple seguís el seu cicle habitual de productes, la setmana que ve hauríem d’esperar només dos telèfons relativament nous

Apple presentarà dimarts nous models de l’iPhone, el seu producte emblemàtic, el que li aporta la gran majoria dels ingressos i el que l’ha convertit en l’empresa més valuosa del món. El ritual anual tindrà lloc per primera vegada a la nova seu de la firma a Cupertino. Com és habitual, Apple no ha revelat com serà el nou iPhone, però a partir dels rumors procedents de fonts molt diverses -des de patents inscrites per la mateixa empresa fins a filtracions d’empleats implicats en la fabricació del telèfon o d’algun dels seus accessoris, passant per especulacions més o menys fonamentades- podem aventurar-ne les característiques principals. Amb un avantatge: la majoria d’aquestes prestacions ja es poden trobar en telèfons de la competència i això permet, fins a cert punt, fixar les expectatives.

Quants models hi haurà?

Si Apple seguís el seu cicle habitual de productes, la setmana que ve hauríem d’esperar només dos telèfons relativament nous: un iPhone 7s amb pantalla de 4,7 polzades i un iPhone 7s Plus de 5,5 polzades amb doble càmera, que tindrien el mateix aspecte que  els models actuals 7 i 7 Plus -pràcticament idèntics als 6 i 6s de la generació anterior-, però que arribarien amb millores en el processador, la càmera i la usabilitat, potenciades per la nova versió 11 del sistema operatiu iOS. Ara bé, aquest any és especial: en fa 10 que va sortir a la venda el primer iPhone i tot apunta que Apple ho celebrarà presentant-ne un tercer model completament nou, que es podria dir iPhone 8 o bé iPhone X. Aquesta segona denominació reflectiria, d’una banda, l’efemèride del desè aniversari i, de l’altra, connectaria històricament amb el canvi del sistema operatiu OS 9 dels ordinadors Mac a l’OS X, coincidint amb l’adopció d’una arquitectura basada en Unix. En tot cas, Apple abocaria en aquest hipotètic iPhone X totes les tecnologies que els seus rivals ja ofereixen des de fa temps, a més d’algunes novetats de collita pròpia que marcarien la pauta que l’empresa seguirà a partir d’ara.

A tota pantalla

Es dona per fet que Apple seguirà el camí obert per Samsung i LG i reduirà a la mínima expressió els marcs al voltant del panell de visualització per ampliar-ne la mida fins a les 5,8 polzades, sense fer créixer el telèfon i aconseguir un efecte de pantalla “infinita”, accentuat pels marges corbats cap als caires de l’aparell. Aquestes corbes són possibles gràcies a l’esperada adopció d’una pantalla OLED, amb substracte de plàstic en lloc de vidre. Aquesta tecnologia que Samsung incorpora des de fa anys als Galaxy de gamma alta -de fet, és el gegant coreà qui està fabricant les pantalles per a Apple- millora també la visibilitat en exteriors, el contrast i la saturació dels colors respecte a les pantalles convencionals. La pràctica desaparició del marc obligarà Apple a recol·locar les funcions del botó físic d’inici que sempre ha caracteritzat els iPhone. La invocació del menú inicial d’icones es pot suplir amb una zona de la pantalla sensible a la pressió que faci de botó virtual, com en els Galaxy S8, tot i que caldrà veure com interfereix això amb la pràctica funció 3D Touch d’algunes aplicacions als iPhone més recents. D’altra banda, les dificultats per incloure el lector dactilar -peça clau de la plataforma de pagaments Apple Pay- en una capa addicional de la mateixa pantalla haurien pogut obligar a desplaçar-lo, sigui al darrere del telèfon com LG, o al botó lateral d’encesa com Sony en alguns Xperia. També caldrà veure si l’iPhone X podrà mostrar el rellotge i altres notificacions amb la pantalla apagada, com els seus rivals de Samsung i LG.

Biometria

L’esmentat lector dactilar passaria a ser només una de les possibilitats per acreditar la identitat de l’usuari davant el telèfon i les seves aplicacions. Les adquisicions fetes per Apple i les patents demanades per l’empresa semblen indicar que l’iPhone del futur podrà identificar el seu propietari mitjançant el reconeixement facial tridimensional. Si és així, confio que Apple se’n surti millor que Samsung, a qui és fàcil enganyar amb una fotografia del propietari i que ofereix com a alternativa un lector d’iris que -ho dic per experiència- falla molt sovint si portes ulleres.

Càmeres

La fotografia i el vídeo són dos dels punts forts dels telèfons Apple, que permeten captar unes imatges excel·lents en la majoria de les situacions. És segur que els nous iPhone potenciaran aquesta característica amb millores òptiques, de resolució i d’estabilització, tot i que la doble càmera que permet obtenir desenfocaments artístics seguirà restringida a les variants Plus i X, sense arribar a l’iPhone bàsic. Però l’apartat on s’esperen més novetats és el de la càmera frontal: no només en resposta a la febre per les selfies; també perquè una de les grans apostes del sistema iOS 11 és la realitat augmentada, i es creu que combinar la càmera frontal i el sensor facial permetrà, per exemple, substituir en temps real la cara d’un personatge de videojoc per la de l’usuari del telèfon.

Bateria i càrrega

Els usuaris saben que tota la potència i funcionalitat del món no serveixen de res quan s’acaba la bateria del telèfon. Fins ara, Apple no els hi ha posat fàcil, però s’espera que rectifiqui: d’una banda, incloent amb els nous iPhone un carregador més potent que acceleri l’operació de càrrega -provin d’endollar el seu iPhone a un carregador d’iPad i veuran la diferència-; i, de l’altra, adoptant per fi la funció de càrrega sense fil que ja tenien alguns models de Palm i Nokia i que ara Samsung abandera tot sol. El pitjor que podria passar és que Apple opti per un sistema de càrrega sense fil propi, incompatible amb els estàndards actuals Qi i PMA i els corresponents accessoris que hi ha al mercat. Creuem els dits perquè no sigui així.

Programari

En aquest àmbit, Apple juga amb avantatge respecte a la competència: la integració entre el programari del telèfon i el seu sistema operatiu propi iOS facilita una experiència coherent entre el dispositiu, les aplicacions i els serveis que cap de les marques amb Android pot oferir, especialment les que com Samsung i Huawei confonen l’usuari afegint funcions que dupliquen les de Google. El comprador sense pretensions de tecnòleg acostuma a sentir-se més còmode amb un iPhone. I probablement la setmana que ve ho tornarem a comprovar amb l’entusiasme de milions de persones disposades a deixar una petita fortuna en un nou aparell de la poma mossegada.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT