Publicitat
Publicitat

TELEVISIÓ

Recórrer a concursants coneguts ja és habitual, però no fa pujar el 'share'

Els famosos no disparen l'audímetre

Els concursos ¡Ahora caigo! i Uno para ganar emeten demà edicions especials amb participants famosos. Aquesta pràctica és cada cop més recurrent, però té pocs efectes sobre els resultats d'audiència.

Cuatro emet demà a la nit (22.30 h) una edició especial del seu concurs Uno para ganar. És especial no només perquè s'emet fora del seu espai habitual dels dilluns, sinó també perquè els participants seran sis presentadors de la cadena: Adela Úcar, Pedro García Aguado, Luján Argüelles, Nico Abad, Lara Álvarez i Luis García. Però ells no seran els únics famosos que demà a la nit es convertiran en concursants. A la mateixa hora, Antena 3 ha programat una edició especial d'¡Ahora caigo! també amb cares de la cadena, com Sandra Daviú, Berta Collado, Àngel Llàcer o Raúl Arévalo.

En el cas del concurs que presenta Arturo Valls, serà la primera vegada que rebrà participants VIP, però la cadena ja ha utilitzat aquesta fórmula en repetides ocasions amb Atrapa un millón, l'altre concurs que omple la seva graella de tarda. Des de principis de juliol s'han organitzat 41 programes especials amb famosos: un en la franja de prime time i la resta a la tarda, repartits en vuit setmanes.

L'audiència, però, pràcticament no ho ha notat. En la seva edició diària, el concurs que presenta Carlos Sobera té una quota de pantalla mitjana del 16% els dies que hi participen ciutadans anònims, i d'un 16,1% quan hi apareixen famosos. En nombre d'espectadors, en canvi, sí que s'observa un increment, i la xifra passa d'1.734.000 en les edicions regulars a 2.016.000 en el cas de les VIP.

Pel que fa a Uno para ganar, la primera -i fins ara única- experiència amb famosos va tenir lloc el 31 d'octubre. En aquella ocasió, el concurs presentat per Jesús Vázquez va aconseguir en el conjunt de l'Estat un 7% de share, tres dècimes més que la mitjana de les emissions sense famosos, però en nombre absolut d'espectadors va quedar-se amb 1.105.000, per sota de l'1.144.000 que té de mitjana quan els concursants són desconeguts.

Fer participar famosos, doncs, no és garantia d'aconseguir una audiència més elevada. De fet, ni tan sols ho és en el cas dels formats pensats perquè hi concursin exclusivament personatges coneguts. Un cas paradigmàtic és el de l'espai Mucho que perder, poco que ganar, amb què La Sexta pretenia substituir Sé lo que hicisteis a la sobretaula aquesta tardor. El programa que presentava Anabel Alonso va aguantar només 36 emissions, durant les quals va fer un 2,6% de share mitjà i va aconseguir 338.000 espectadors a tot Espanya. El cas contrari és el de Tu cara me suena, que es va acomiadar d'Antena 3 la setmana passada convertit en un dels èxits de la temporada, amb prop de tres milions d'espectadors i una quota del 19%.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT