TELEREALITAT
Mèdia 21/01/2011

La febre dels càstings televisius arrasa

Els dos programes espanyols que demanen com a única condició als seus concursants deixar-ho tot durant mesos i immergir-se totalment en el programa baten records de sol·licituds per participar-hi.

Laia Altarriba
2 min
Concursants de la 3a edició de Pekín express , que va rebre més de 40.000 sol·licituds.

BarcelonaTant Pekín express com Gran Hermano (GH) han batut aquesta temporada el rècord de sol·licituds per participar als respectius programes. Tenen en comú que no requereixen als que hi volen participar cap habilitat especial: senzillament, demanen estar diposat a abandonar-ho tot durant setmanes o mesos i viure les 24 hores del dia immersos en el programa, ja sigui tancats en una casa, ja sigui viatjant per diversos països.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

En el cas de Pekín express , que emet Cuatro, ja ha arribat a la quarta edició, i ha estat la que ha rebut més peticions: 68.471 persones.

El pioner continua triomfant

Pel que fa a Gran Hermano , que emet Telecinco, han estat 62.000 les peticions per participar en la dotzena edició, l'actual, que va arrencar al mes d'octubre i que encara dura. Des de la productora asseguren que, juntament amb la segona edició, és la que ha rebut més sol·licituds. Així doncs, el programa que va inaugurar aquest tipus de concursos a l'abril de l'any 2000 ha sabut recuperar aquesta temporada l'interès dels participants.

Des de la productora, Endemol, reconeixen que alguns anys aquest interès per entrar a la casa ha decaigut, però no en donen xifres. Senzillament, asseguren que "prop de 800.000 persones han volgut formar part del programa" al llarg de la seva trajectòria. Aclareixen, això sí, que en la primera temporada era un format desconegut i que per això va tenir menys peticions. Però sobretot el que celebren és la recuperació de la dotzena edició respecte a l'onzena: les peticions per entrar a la casa han crescut un 24%.

L'atracció viatgera

Pekín express ha anat generant en cada nova edició més interès per participar en aquesta gimcana que porta els concursants a viatjar per diversos països.

Tot i que de la primera edició no en guarden les dades, des de la productora, Boomerang, asseguren que va ser la que va rebre menys sol·licituds. En canvi, per participar a la segona es van interessar més de 25.000 persones, i per la tercera ja van ser més de 40.000. Des de Boomerang entenen que aquest ascens fins a les gairebé 70.000 sol·licituds actuals és lògic: "La gent cada vegada coneix més el format i li vénen ganes de llançar-se a l'aventura".

Per internet ha corregut el rumor que el canal es planteja fer una edició del Pekín express en què els concursants siguin persones famoses. Des de la productora, de moment ni ho confirmen ni ho neguen. Si s'esdevé, truncarà els somnis aventurers de les desenes de milers de persones que confirmen, en cada convocatòria, que a una part del públic no només li agrada veure la televisió, sinó que també té ganes de sortir-hi.

stats