Publicitat
Publicitat

Televisió

El Festival d'Eurovisió va tenir 64 milions d'espectadors a tot Europa

És la dada més baixa dels últims quatre anys

La final del Festival d'Eurovisió va tenir una audiència mitjana de 63,9 milions de persones en el global d'Europa, segons les dades fetes públiques aquest dimarts per l'organització del certamen, la qual cosa representa una quota de pantalla del 37%. Malgrat que són unes xifres molt elevades, queden per sota dels resultats de les últimes edicions: l'any passat es va arribar als 70 milions d'espectadors, el 2010 en van ser 69 i el 2009 el resultat s'havia disparat fins als 73 milions de persones. En canvi, l'any 2008 la xifra d'audiència va ser també de 64 milions d'espectadors.

Tot i aquest descens, el supervisor executiu del certamen, Jon Ola Sand, en fa una valoració positiva: "Estem contents que el Festival d'Eurovisió sigui encara un enorme èxit d'audiència i un dels programes més vistos de cada any a les cadenes participants". A La 1, per exemple, el Festival va aportar 5.542.000 espectadors i una quota de pantalla del 43,5%, que va pujar fins als 8.087.000 i el 49,3% de 'share' a l'hora de les votacions, unes xifres molt superiors a les dels darrers anys.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT