Publicitat
Publicitat

TELEVISIÓ

La 1 no aconsegueix que destaqui cap de les seves estrenes del 2012

La ficció concentra els principals èxits televisius de l'any

Arribats al tram final de la temporada, és el moment que les cadenes avaluïn els resultats obtinguts els últims mesos, especialment els dels programes que debutaven a les graelles. TV3 i Antena 3 podran fer, en general, un balanç positiu, especialment en l'àmbit de la ficció, que ha estat el gènere que més alegries ha repartit en general. En canvi, a TVE les retallades s'han començat a notar, i cap dels programes estrenats aquest any ha fet pujar l'audiència mitjana de La 1.

TV3

La ficció triomfa, els nous formats no tant

TV3 tanca els primers sis mesos de l'any havent recollit resultats molt satisfactoris pel que fa a les ficcions de producció pròpia. Destaca Gran Nord , que després de set episodis acumula una mitjana de 583.000 espectadors i una quota de pantalla del 18,4%, notablement superior a la mitjana de la cadena, que va ser del 14,7% al maig -quan es va estrenar la sèrie- i se situa al voltant del 13,5% al juny. És cert que la sèrie ha experimentat un descens important, però malgrat tot es manté com a líder indiscutible de la seva franja. Pel que fa a les dues ficcions que la van precedir, la sèrie Kubala, Moreno i Manchón es va acomiadar a l'abril amb 484.000 espectadors i un 15,6% de share mitjà -també per sobre del global de la cadena- i ja ha renovat per a una segona temporada, mentre que la minisèrie Tornarem va arribar a un molt satisfactori 17,2% de quota durant l'abril.

Pel que fa als programes, les dues noves propostes de TV3 dels últims mesos s'han quedat més aviat curtes. Mestres va tancar la temporada per sota dels 400.000 seguidors i amb una quota del 12,6%, mentre que Terreny personal , que li va agafar el relleu al maig, acumula de mitjana 317.000 espectadors i un 10,7% de share . En canvi, tant Veterinaris (19,4%) com No me les puc treure del cap (18,3%) han reaparegut aquest semestre amb índexs molt notables.

Televisió Espanyola

Les noves propostes no han donat resultat

La crisi ha impedit a la televisió estatal posar en marxa grans projectes, però els que ha tirat endavant no han tingut l'èxit que s'esperava. L'exemple més clar és el concurs ¿Conoces España? , que va presentar Ramón García les tardes de maig i que es va acomiadar al cap de quatre setmanes amb 573.000 espectadors i un 6,5% de quota de pantalla. No li va millor a Julia Otero amb la seva Entrevista a la carta , que després de quatre emissions té una mitjana del 8% de share . Pel que fa a El debate de La 1 , es mou entorn del 7%, una xifra semblant a la que obtenia el seu antecessor, 59 segundos , i el mateix passa amb l'edició catalana de l'espai, tot i que en aquest cas el resultat mitjà se situa al voltant del 5%.

Antena 3

Les sèries funcionen a l'Estat però no a Catalunya

Des del gener, Antena 3 ha posat en marxa set formats de producció pròpia, amb resultats desiguals. A la banda negativa s'hi situa Buenas noches y Buenafuente , que va ser cancel·lat al maig, després de només set emissions i amb una mitjana del 9% de quota al conjunt de l'Estat. Tampoc no va anar bé ¡Usted perdone! : l'espai d'entrevistes conduït per Xavier Sardà va tancar la temporada amb un 7,1% de share i menys d'un milió d'espectadors. Curiosament, tots dos espais van tenir millors resultats a Catalunya que al conjunt de l'Estat, una tendència que s'inverteix pel que fa als espais de ficció de la cadena. Així, Luna, el misterio de Calenda , que supera el 15% de quota a Espanya, amb gairebé 2,8 milions d'espectadors, aquí es queda amb el 8,9%; Con el culo al aire va fer un 16% a l'Estat i un 11,6% a Catalunya, i Toledo va obtenir un 13,5% i un 7,9% respectivament.

Finalment, Antena 3 ha posat en marxa aquest any dos concursos. El número uno triomfa amb un 16,7% de quota i 2,3 milions de seguidors, mentre que Avanti se situa lleugerament per sota de la mitjana del canal -el 12,2%, aproximadament-, amb un 11,9% de share mitjà. Telecinco

L'audiència aprova el nou format de Jorge Javier Vázquez

El canal principal de Mediaset serà el gran triomfador de la part final de la temporada gràcies a l'Eurocopa de futbol, que s'acosta als sis milions d'espectadors i al 40% de quota mitjana -especialment, però no només, gràcies als partits de la selecció espanyola-. Ara bé, més enllà d'això, Telecinco l'ha encertat amb l'estrena d' Hay una cosa que te quiero decir . L'espai que condueix Jorge Javier Vázquez els dimarts a la nit s'acosta al 16% de quota -12,6% a Catalunya- i supera els dos milions d'espectadors, malgrat que s'acaba prop de les dues de la matinada. En canvi, El gran debate , que des del gener substitueix La noria , no ha mantingut els resultats del seu antecessor i cau tres punts, fins al 12,6%. De totes maneres, la principal mala notícia de l'any per a Telecinco és el mal paper de La fuga , que després d'un inici prometedor amb el 16,9% de share es va desinflar ràpidament i va tancar la primera i última temporada amb un 11,3% de mitjana.

Cuatro

'¿Quién quiere casarse con mi hijo?', el gran encert

Una de les revelacions de l'any ha estat el reality ¿Quién quiere casarse con mi hijo? , que va reunir més d'1,8 milions d'espectadors a Espanya i va arribar al 10% de share en una cadena que se sol moure entorn del 6%. La prova de l'èxit és que Cuatro ja en prepara una nova edició. També van funcionar Sex academy i la sèrie Terra Nova , mentre que el concurs El cubo obté registres molt més discrets, i amb prou feines arriba al 4% durant el prime time . La Sexta

La producció pròpia no aconsegueix arrencar

La Sexta ha estrenat diversos projectes propis, però cap no ha triomfat de manera clara. Els millors registres els obté l'espai de documentals La Sexta Columna , amb un 4,6% de quota mitjana que el deixen per sota de la mitjana de la cadena (5%). Els docuxous Baby boom i Cuerpo médico , i el reality Famosos al volante tampoc han funcionat, i a la sobretaula el concurs El millonario arriba tot just al 3% de share i no ha aconseguit reflotar una franja que amb Sé lo que hicisteis havia arribat a superar l'11%.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT