Publicitat
Publicitat

Xarxes

El cercador vol ser més social

Larry Page s'estrena com a nou director de Google

El cofundador de l'empresa s'hi torna a posar al capdavant un cop superada l'època de creixement

Larry Page, un dels cofundadors de Google, va assumir ahir oficialment la direcció general de l'empresa, en substitució d'Eric Schmidt, que havia ocupat el càrrec durant els darrers deu anys. Page ja havia ocupat la direcció de Google, juntament amb l'altre fundador de la companyia, Sergei Brin, entre els anys 1998 i 2001, quan l'empresa tot just començava a caminar. El gran creixement que aviat va experimentar, però, va portar Page i Brin a cedir la direcció general a un directiu amb experiència, Schmidt, que ha guiat la companyia durant aquest període de gran expansió.

L'anunci dels canvis en la direcció es va fer durant el mes de gener i va ser ben rebut pels inversors, ja que les accions de la companyia van pujar un 1,3% tot just després de fer-se pública la notícia. Fins aquesta setmana, però, el relleu no s'ha fet efectiu. De fet, és poc probable que aquesta modificació de l'estructura empresarial tingui conseqüències en el funcionament de Google, que s'ha basat des dels seus inicis en el consens entre Schmidt i els dos fundadors.

Un dels reptes de Page per aquesta nova etapa serà l'agilització de la presa de decisions, que s'ha anat alentint a mesura que la companyia creixia fins a arribar als 24.000 treballadors que la conformen actualment. Una de les principals crítiques que ha rebut Google darrerament feia referència justament a la seva poca capacitat de reacció davant l'aparició de fenòmens com Facebook, un altre gran gegant d'internet que s'ha convertit en un dels seus principals competidors a l'hora d'aconseguir ingressos publicitaris.

En aquest sentit, Sergei Brin ja ha avançat que la principal voluntat de l'empresa en aquests moments és ser més social, i va arribar a afirmar que el que ha fet fins ara Google "és només la punta de l'iceberg".

Alhora, però, Google haurà de fer front a diverses investigacions per pràctiques monopolístiques que s'han obert tant a Europa com als Estats Units, i a les demandes per atemptats contra la privacitat en el seu servei de mapes.

Etiquetes

Més continguts de