Premsa
Mèdia 09/06/2015

El grup Heraldo salva del tancament el diari gratuït '20 minutos'

Segons publica elEconomista, ja s'ha comunicat a la plantilla i se signarà en dues setmanes

Ara
1 min
El gratuït ‘20 minutos’ busca comprador i es planteja tancar

BarcelonaEl grup noruec Schibsted ja té comprador per a la seva deficitària línia de gratuïts '20 minutos'. Segons publica elEconomista, el grup Heraldo, editor del 'Heraldo de Aragón', adquirirà el 100% de les accions del diari, en una operació que ja s'ha comunicat a la plantilla i que s'espera signar en dues setmanes, un cop superat el període de consultes. El grup havia amenaçat amb retallar un terç la plantilla de 150 treballadors i fins i tot tancar les edicions impreses, per tal de facilitar la venda. Però amb l'aparició del grup Heraldo, els canvis queden paralitzats a l'espera que siguin els nous propietaris els qui decideixen com convertir en sostenible un mitjà que, en l'últim exercici, al 2013, va registrar unes pèrdues operatives de 3,7 milions d'euros.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Schibsted, mentrestant, se centrarà en la seva divisió del grup Anuntis, del qual en té el 100% de les accions des del juliol de 2013. Entre les webs de compravenda que posseeix hi ha marques punteres com Segundamano, InfoJobs, Fotocasa o Coches.net, entre d'altres. El grup Heraldo, per part seva, té també –a banda del rotatiu aragonès– el diari 'Heraldo de Segovia', el canal Zaragoza TV i la productora CHIP audiovisual.

El gratuït '20 minutos' és l'últim que queda dels quatre que, amb una tirada aproximada d'un milió d'exemplars, van encapçalar l'era daurada d'aquest sector, fa una dècada. Actualment la seva tirada, concentrada a Barcelona i Madrid, queda per sota dels 400.000 exemplars.

stats