Publicitat
Publicitat

Premsa

El paper s'ha d'allunyar de l'actualitat pura

'The Guardian' reforçarà la versió digital per reduir les pèrdues

El diari britànic espera doblar els ingressos de la web en els propers cinc anys

El diari britànic The Guardian i la seva versió dels diumenges, The Observer, emprendran una nova estratègia orientada a reforçar la seva edició digital. Així ho ha anunciat Andrew Miller, màxim responsable de Guardian Media Group, l'empresa editora dels rotatius, després d'anunciar unes pèrdues de 33 milions de lliures durant l'any 2010. L'objectiu és doblar els ingressos derivats de la web del Guardian, que s'espera que passin dels 47 milions de lliures previstos per aquest any a 91 milions el 2016.

Miller considera que aquestes xifres requerien una "gran transformació" del model de negoci, i ha alertat que, en cas que no canviés res, el grup podria quedar-se sense recursos econòmics d'aquí a tres o cinc anys. Per això, el director del Guardian, Alan Rusbridger, ha decidit apostar per una "filosofia digital oberta" i ha afegit: "Tots els diaris es troben en un viatge cap a alguna forma de futur digital. Això no vol dir abandonar el paper, però sí que requereix un focus d'atenció, imaginació i recursos més gran en les diverses formes que el futur digital podria prendre".

Ahora, Rusbridger planteja una reformulació de la versió impresa dels diaris: tenint en compte que un gran nombre de lectors consumeixen la premsa al vespre, pensa que cal crear un nou producte que sigui "tan rellevant a les 9 del matí com a les 9 de la nit", i que per tant s'allunyi de les notícies purament d'actualitat.

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT